MS Windows
briani 27239
Hvont pokker slipper jeg for at logge på
Fra : Akkeleje

Dato : 29-07-03 21:48

Hvont pokker slipper jeg for at logge på computeren når jeg starter. Mit
navn står der, men jeg skal bare trykke RETURN. Da det kun er mig der bruger
den virker det lidt fjollet.

Kan I hjælpe mig med det?

Jeps

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-07-03 22:06

"Akkeleje" <a@c.dk> skrev :

>Kan I hjælpe mig med det?

Sikkert, men fortæl, hvilken windowsversion det drejer sig om.
--
Knud

Fra : Akkeleje

Dato : 30-07-03 15:37

Jep det er en XP

Fra : Eg

Dato : 29-07-03 22:11

On Tue, 29 Jul 2003 22:47:45 +0200, Akkeleje wrote:

> [...]
> navn står der, men jeg skal bare trykke RETURN. Da det kun er mig der bruger

I windows 95/98/Me/2000 kan du hente et program der hedder TweakUI som du
kan indstille til at gøre det. TweakUI er en del af Powertools. Læs her:

http://www.microsoft.com/ntworkstation/downloads/PowerToys/Networking/NTTweakUI.asp

Alternativt kan du (på eget ansvar) i 95/98/Me finde registreringsdatabasenøglen:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Winlogon

Oprette en strengværdi med navnet 'AutoAdminLogon' og sætte værdien til
'1'.

Oprette en strengværdi med navnet 'DefaultUsername' og sætte værdien til
navnet på brugeren.

Oprette en strengværdi med navnet 'DefaultPassword' og sætte værdien til
brugerens password

I Windows 2000 kan du via Kontrolpanelet gå ind i 'Brugere og
adgangskoder' og markere brugeren som skal logge på automatisk.
Dernæst fjerner du fluebenet ved 'Brugere skal angive brugernavn...' og
trykker OK/Anvend. Du vil så blive spurgt om passwordet til den pågældende
bruger.

Jeg gætter på at man kan gøre noget lignende i XP

/Eg

Fra : Lars Stokholm

Dato : 29-07-03 22:18

In dk.edb.system.ms-windows, Eg wrote:

> [...]
>bruger.
>
>Jeg gætter på at man kan gøre noget lignende i XP

Lige præcis. Du får fat i, hvad der svarer til, "Brugere og adgangs-
koder" med Start -> Kør -> 'control userpasswords2'. Den er ikke
tilgængelig fra kontrolpanelet (underligt nok).

--
Lars Stokholm

The case of George the Wipe, oh God I can't stop laughing,
this sense of humour of mine, it isn't funny at all. (KT)

Fra : Peter Loumann

Dato : 29-07-03 22:23

On Tue, 29 Jul 2003 23:18:03 +0200, Lars Stokholm <monospam@mail.dk>
wrote:

>Lige præcis. Du får fat i, hvad der svarer til, "Brugere og adgangs-
>koder" med Start -> Kør -> 'control userpasswords2'. Den er ikke
>tilgængelig fra kontrolpanelet (underligt nok).

Nå!? I min Win Xp home dk: Indstillinger | Kontrolpanel | Brugerkonti
- og det både i klassisk visning og kategorivisning.

--
hilsen pl
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : Lars Stokholm

Dato : 29-07-03 22:31

In dk.edb.system.ms-windows, Peter Loumann wrote:

>Nå!? I min Win Xp home dk: Indstillinger | Kontrolpanel | Brugerkonti
>- og det både i klassisk visning og kategorivisning.

Hmm, så får jeg denne her:
<http://home19.inet.tele.dk/stokholm/usenet/useracc1.png>.

Hvorimod 'control userpasswords2' giver mig:
<http://home19.inet.tele.dk/stokholm/usenet/useracc2.png>.

Fra : Peter Loumann

Dato : 29-07-03 23:30

On Tue, 29 Jul 2003 23:30:35 +0200, Lars Stokholm <monospam@mail.dk>
wrote:

>Hmm, så får jeg denne her:
><http://home19.inet.tele.dk/stokholm/usenet/useracc1.png>.

>Hvorimod 'control userpasswords2' giver mig:
><http://home19.inet.tele.dk/stokholm/usenet/useracc2.png>.

Jo, men kan de ikke det samme? Hmm - bortset fra at jeg ikke ka se
nogen administrator i kontrolpanel ...

Fra : Lars Stokholm

Dato : 29-07-03 23:51

>Jo, men kan de ikke det samme?

Det tror jeg ikke. Jeg kan i hvert fald ikke finde "Users must
enter..." i 1'eren.

Fra : Peter Loumann

Dato : 29-07-03 23:56

On Wed, 30 Jul 2003 00:51:06 +0200, Lars Stokholm <monospam@mail.dk>
wrote:

>Det tror jeg ikke. Jeg kan i hvert fald ikke finde "Users must
>enter..." i 1'eren.

Aha! Er det ikke det samme man kan under "Skift måden, hvorpå bruger
logger af og på på"?

Fra : Lars Stokholm

Dato : 30-07-03 00:01

In dk.edb.system.ms-windows, Peter Loumann wrote:

[Users must enter...]

>Aha! Er det ikke det samme man kan under "Skift måden, hvorpå bruger
>logger af og på på"?

Nix. :) Den hedder "Change the way users log on or off" og den "kan"
ikke det samme.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 29-07-03 22:40

Lars Stokholm skrev:

> Den er ikke tilgængelig fra kontrolpanelet (underligt nok).

Men det kan godt lade sig gøre at få den derind.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/control_user2.reg>.

Madsen.

Fra : Akkeleje

Dato : 30-07-03 15:39

Jeg kører xp og fandt løsningen TweakUI til XP. Tak for hjælpen gutter
'