MS Windows
briani 27239
jpeg billeder ser mærkelige ud efter opdat~
Fra : Christian Aagot Rii~

Dato : 29-07-03 20:16

Hej Gruppe,

Efter jeg opgraderede til Direct3D 9 (Windows XP) ser jpeg billeder
mærkelige ud på min computer. Hvis der er meget hud (hehe) får områderne
nogle røde/lilla plamacher. Hvad kan det skyldes og er det muligt at
"nedgradere" Direct3D?

Fejlen opstår uanset om det er store eller små billeder.

--
Christian
Fjern dyret med den lange hals fra min email-adresse...

Fra : Laziter [9440]

Dato : 30-07-03 11:48

Jpeg billeder benytter som standard ikke D3D, men det kan da godt være at
der er sket noget nyt på det område Nej spøg til side, D3D har intet med
det at gøre, jpeg er jo et 2D billede.
Prøv at tjekke dine farveindstillinger, fænomænet med de røde/lilla
plamacher opstår gerne hvis du bruger mindre end 16 bit farver.

---- Laziter ----
Everyone loves victory.
laziter@NOSPAMgamebox.net (fjern NOSPAM)

Fra : Mogens

Dato : 30-07-03 12:40

On Tue, 29 Jul 2003 21:16:04 +0200, "Christian Aagot Riis"
<christian@giraf.aagot.dk> wrote:

> [...]
>"nedgradere" Direct3D?
>
>Fejlen opstår uanset om det er store eller små billeder.

Det er nok DirectX 9 du har opdateret til. Direct3D er kun
en lille del af DirectX.

Har du tjekket om Windows evt. skulle have skiftet til
256 farver istedet for de 16 eller 32 bit farver du sikkert
kører med normalt ? Ved 256 farver vil billeder netop
se sådan ud.

mvh Mogens

Fra : Christian Aagot Rii~

Dato : 30-07-03 13:05

"Mogens" <moveng@portalen.no> wrote in message

> Det er nok DirectX 9 du har opdateret til. Direct3D er kun
> en lille del af DirectX.

Ah, ja du har ret :)

> Har du tjekket om Windows evt. skulle have skiftet til
> 256 farver istedet for de 16 eller 32 bit farver du sikkert
> kører med normalt ? Ved 256 farver vil billeder netop
> se sådan ud.

Det var også min første mistanke, men jeg har ikke mulighed for at vælge
mellem andet end 16 og 32 bit.

Hmmm....

--
Christian

Fra : Leo E

Dato : 30-07-03 18:15

Så prøv at fjern det: www.superfoxs.com/

Fra : anders pedersen

Dato : 30-07-03 13:17

"Christian Aagot Riis" <christian@giraf.aagot.dk> wrote in message news:<bg6h5o$1p7u$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> "nedgradere" Direct3D?
>
> Fejlen opstår uanset om det er store eller små billeder.
Du kan fjerne directx med programmet
DIRECTX HAPPY UNINSTALLER
http://download.pchome.de/list.php?CID=25
Har selv fjernet direcrx 9.0
Her efter kan du bruge den gamle version igen ved af xpcden

Anders