MS Windows
briani 27239
Lave bootdisk på USB nøglering?
Fra : Kenneth Ahn Jensen

Dato : 29-07-03 12:48

Jeg har et system hvor floppydrevet er itu og jeg har brug for at boot'e fra
en floppy... Kan jeg lave noget i stil med "sys G:" på min USB
nøglerings-flashdisk og så boote fra den?

Findes der nogle DOS images der kan pakkes ud opå sådan en fætter?

Kenneth

Fra : Jakob M

Dato : 29-07-03 13:26

Kenneth Ahn Jensen wrote:
> Jeg har et system hvor floppydrevet er itu og jeg har brug for at
> boot'e fra en floppy... Kan jeg lave noget i stil med "sys G:" på min
> USB nøglerings-flashdisk og så boote fra den?

Kun hvis dit bundkort understøtter boot fra USB, det kan du se i BIOS.

Mvh
Jakob

Fra : Morten Jensen

Dato : 29-07-03 13:46

Hej

Kan du ikke bare boote fra en bootbar CD? Jeg har en CD med win98
opstartsdisk. Du kan finde alle mulige bootCD-images på www.bootdisk.com

MVH
Morten

Fra : Jimmy

Dato : 29-07-03 13:52

> Jeg har et system hvor floppydrevet er itu og jeg har brug for at boot'e
fra
> en floppy...

Du vil have mere held med et eksternt CD-ROM-drev eller en anden harddisk
som primær.

Mvh
Jimmy

Fra : Leony

Dato : 29-07-03 14:02

"Kenneth Ahn Jensen" <jakabov@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har et system hvor floppydrevet er itu og jeg har brug for at
> boot'e fra en floppy... Kan jeg lave noget i stil med "sys G:" på min
> USB nøglerings-flashdisk og så boote fra den?

På producentens hjemmeside kan du måske finde et program der kan gøre
den bootbar.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Pico

Dato : 29-07-03 16:52

Kenneth Ahn Jensen wrote:
> Jeg har et system hvor floppydrevet er itu og jeg har brug for at
> boot'e fra en floppy...

Hvis du ikke kan "rage" et brugt floppydrev til dig koster et nyt
højest 100 kr. så er det ikke den bedste løsning ?
Pico