hastighed på 64/64 kabelmodem ?
Fra : Larsen

Dato : 11-08-03 11:04

Jeg har lige fået en 64/64 kabelmodem linie, men hastigheden er ikke oppe og
køre som den gerne skulle.

Hvis browseren skal vise et billede på 100k, kan det tage op til flere min.

Det er som om at dataen strømmer ind i ca. 10 - 20 sek. og så går det i stå
??

Er der nogen der kan fortælle mig lidt om hva der kan være galt. ??

Jeg har win 2000 prof. DK.

Mvh
Larsen

Fra : Steffen

Dato : 11-08-03 11:10

Hej Larsen,

Du kunne prøve at Downloade en fil fra www.tucows.dk. Her skal du kunne
downloade med 6,4 kbps.

Steffen
Hjælp til netværket www.s-p.dk

Fra : Mads Bahrt

Dato : 13-08-03 02:52

Steffen wrote:
> Hej Larsen,
>
> Du kunne prøve at Downloade en fil fra www.tucows.dk. Her skal du kunne
> downloade med 6,4 kbps.
>
> Steffen
> Hjælp til netværket www.s-p.dk

Jeg håber ikke du med mener kbps mener kilobit per sekund - i så fald
ville der være tale om et samlet overhead på 90 % af linjekapaciteten.
Hvis du mener kilobytes per sekund - gider du så ikke bruge stort B?

MVH
Mads

Fra : Jens

Dato : 11-08-03 22:22

> [...]
min.

> Det er som om at dataen strømmer ind i ca. 10 - 20 sek. og så går det i

Det lyder som om du har problemer med med signalstyrken på din kabel-TV
net. Dvs. at TV/Radio/Internet signalet der leveres er for svagt, hvilket
gør at kabel-modemmet periodisk mister forbindelsen. Fejlmeld problemet til
Internetsupporten.

> Er der nogen der kan fortælle mig lidt om hva der kan være galt. ??

Se ovenfor...

> Jeg har win 2000 prof. DK.

Ok...

Jens