dos program gennem VPN
Fra : Henrik Fomsgaard

Dato : 06-08-03 21:01

Jeg skal have et dos program (Økomax) til at gøre gennem en VPN-forbindelse
mellem 2 ADSL opkoblinger (256/128).
Jeg er bange for, at hvis jeg starter programmet direkte, bliver det meget
langsom da alle database filer så skal overføres gennem VPN-forbindelsen.
Det jeg regner med er noget med et terminalprogram eller noget, men hvordan
gør man det.
Det er ikke noget jeg har arbejdet med før, overhovedet. Det må gerne være
med nogle Freeware programmer eller noget som allerede er i Win XP home.

Håber der er nogle derude der har forstand på det.

MVH
Henrik Fomsgaard

Fra : Søren Jensen

Dato : 11-08-03 15:23

"Henrik Fomsgaard" <hfalf@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med nogle Freeware programmer eller noget som allerede er i Win XP home.

Er det ikke bare RDC (Remote Desktop Connection) til en (XP)Windowsklient
der står der hvor Økomax' database ligger? Jeg kører det til C5'eren, og det
virker upåklageligt.

Kører du imellem 2 XP'ere mounter den automatisk dine lokale printere og
drev på fjernmaskinen, og du kan således skrive ud til din lokale printer -
hvis Økomax kan skrive til en Windowsprinter og ikke bruger en eller anden
oldnordisk printerdefinition.

Søren