Tele2 problemer.
Fra : R@zor

Dato : 08-08-03 18:18

Hejsa,

Jeg har netop her d. 29/7-03 fået min nye forbindelse hos Tele2adsl, og
leveringstiden blev holdt til punkt og prikke.

Mit problem består i, at jeg havde bestilt en 2048/512kb/s forbindelse, men
desværre pga en fejl har fået 512/128kb/s... Har stort set været i kontakt
med tele2 alle de 14 dage jeg har haft forbindelsen, endnu uden viden om
hvornår jeg kan forvente at blive opgraderet... Det sidste nye er, at ham
supporteren jeg snakkede med pludselig ikke arbejdede der mere, så sagen er
gået over til en fra kundeservice...
Jeg syntes ikke Tele2 tager folk særlig seriøst når man ringer til dem, Ok
det er ikke dem der sidder i kundeservice skyld, men nærmere
administrationen hos Tele2...

Nogle der har oplevet lign. problemer ??, jeg vil da mene, at det bare var,
at trykke op et par knapper, og koble et par ledninger om, så skulle jeg
have 2048/512kb/s, men Tele2 påstår det er sværere, da de lejer sig ind hos
TDC og bla bla bla....

Havde jeg vist der var så mange problemer, havde jeg nok beholdt min stabile
forbindelse hos CyberCity, selvom jeg hos tele2 får dobbelt hastighed til
billigere penge...

Mvh,

R@zor...

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-03 19:05

"R@zor" <news-fjern-dette@rittig.dk> wrote in message
> [...]
> at trykke op et par knapper, og koble et par ledninger om, så skulle jeg
> have 2048/512kb/s, men Tele2 påstår det er sværere, da de lejer sig ind

Hvor svært det er for Tele2 skal jeg ikke kunne sige.
Jeg har engang haft bøvl med min linje hos TDC. Der fik en kundeservice
medarbejder til at skrue op og ned for hastigheden som jeg nu ville have
det. Han skulle dog først have lov af en eller anden 'chef' over ham.

Hvis jeg sagde 1Mbit tog de 10 sekunder og jeg havde en 1Mbit linje.
256/128 og jeg havde det.

Så det er ihvertfald ikke svært for TDC.

Mvh
FB
--
Gratis SMS? Gratis Unlock? Gratis Java spil til din mobil?
--> http://mobil.dontdoit.dk <-- Lidt af hvert til din mobil

Fra : Rudi Stegen

Dato : 08-08-03 19:27

Hej R@zor, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
> koble et par ledninger om, så skulle jeg have 2048/512kb/s, men
> Tele2 påstår det er sværere, da de lejer sig ind hos TDC og bla

At ændre på hastigheden kræver, man har adgang til den aktuelle
opkoblings kort på centralen. Det har Tele2 ikke, da det er TDC's
centraludstyr, de lejer sig ind på. Altså skal Tele2 have fat i TDC,
som så kan ændre det.

> Havde jeg vist der var så mange problemer, havde jeg nok beholdt
> min stabile forbindelse hos CyberCity

Og er der ged i hastigheden dér, er det vel som hos Tiscali (og
formentlig TDC): Supporteren fikser det, mens man snakker med ham.

Det kræver selvfølgelig, at supporterne har direkte adgang og
tilladelse til at ændre på centralkortene, derfor mine "vel" og
"formentlig".

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : ea

Dato : 08-08-03 19:49

> [...]
>have 2048/512kb/s, men Tele2 påstår det er sværere, da de lejer sig ind hos

jeg har slet ikke fået min forbindelse endnu, kun 2 brev hvor de
trækker tiden ud.. Jeg synes ikke de kan bruge det så meget som en
undskyldning at det er TDC skyld.. det er 2 minutters arbejde at
skifte båndbredde, ihvertfald for cybercity, det kan da ikke tage mere
end en uge.. de smider det sikkert i en bunke som så bliver behandlet
en gang om måneden sikkert

Fra : pal

Dato : 09-08-03 09:20

Har i dag fået svar fra Tele2 som siger: Tak for sin bestilling af Tele2
adsl. I dit tilfælde har det desværre været problemer, som gør at vi ikke
kan levere den ønskede hastighed, 2048/512 kbit.. Bestilling
annuleret........

Fra : Jan Larsen

Dato : 09-08-03 10:09

> [...]
> adsl. I dit tilfælde har det desværre været problemer, som gør at vi ikke
> kan levere den ønskede hastighed, 2048/512 kbit.. Bestilling

Vil det sige at de bare oprettede en anden forbindelse end den du bestilte
uden at oplyse dig om det??

Venlig Hilsen
Jan Larsen

Fra : Jan Larsen

Dato : 09-08-03 10:27

"Jan Larsen" <jala@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Vil det sige at de bare oprettede en anden forbindelse end den du bestilte
> uden at oplyse dig om det??

Ups tror jeg misforstod dit índlæg.

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-03 10:33

"Jan Larsen" <jala@post2.tele.dk> wrote in message
> Ups tror jeg misforstod dit índlæg.

Jeg forstod det da på samme måde.
Hvorfor bare oprette en mindre linje når man har valgt et andet produkt?
Uden at oplyse?

Synes ikke det er god service.

vh
FB

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-08-03 11:58

"FB" <.> wrote in message

> "Jan Larsen" <jala@post2.tele.dk> wrote in message
>
> Jeg forstod det da på samme måde.
> Hvorfor bare oprette en mindre linje når man har valgt et andet produkt?
> Uden at oplyse?

SÅ vidt jeg kan se, er det ikke samme person der skriver????

Fra : xy1999

Dato : 09-08-03 11:59

Sådan et brev har jeg også lige fået efter den vanlige "bølge" af
Bekræftigelser fra Tele2 og Opsigelsesvarsler fra TDC.

Sidder lige nu og venter ( på 30. minut ) på at komme igennem til en "ledig
kundekonsulent" for en "god forklaring" !!

Sikke noget lo....

Fra : xy1999

Dato : 09-08-03 12:35

Det tog 40 minutter at komme igennem.

Forklaringen er den enkle at TDC ikke kan garantere den ønskede hastighed,
selvom jeg har 2048/512 + ISDN hos TDC idag !!

TELE2 vil arbejde videre på sagen og vende tilbage hvis det kan lade sig
gøre alligevel !

Og jeg er sendt i tænkeboks m.h.t. TELE2 fortsat er noget for mig !

WHO SUCKS ?

Fra : xy1999

Dato : 09-08-03 13:01

Annuleringen af min nedtagning af ADSL hos TDC tog under 2 minutter alt i
alt !!

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-08-03 13:14

> Annuleringen af min nedtagning af ADSL hos TDC tog under 2 minutter alt i
> alt !!

Ja, det er jo ingen hæmmelighed at TDC`s kundeservice er ret god.... De har
jo også mange medarbejdere til at tage telefonerne.... Også til næsten
ligegyldige ting, ifl andre firmaere... Som at ringe kunderne op, og høre om
det går godt, og om der er noget der skal laves om... Samtidigt har
supporterne nok også et godt arbejdsmiljø....

Fra : Flemming

Dato : 09-08-03 16:16

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3f34e582$0$48905$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> kunderne op, og høre om det går godt, og om der er noget der skal
> laves om... Samtidigt har supporterne nok også et godt

Er det ikke det som Dyremose siger; kan gøres over nettet ?

--
Mvh. Flemming
Lejlighed til salg (2V, Herlev)

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 09-08-03 13:34

"xy1999" <xy1999@hotmail.com> writes:

>Forklaringen er den enkle at TDC ikke kan garantere den ønskede hastighed,
>selvom jeg har 2048/512 + ISDN hos TDC idag !!

"Garantere". Ikke "få det til at virke i praksis". Der er stor forskel
- især når TDC ikke skal levere direkte men ind at sælge et produkt til
en underleverandør.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Claus O

Dato : 09-08-03 14:11

"Ævle Klaus Ellegaard ævlede" <klausellegaard@msn.com> wrote

> Der er stor forskel
> - især når TDC ikke skal levere direkte men ind at sælge et produkt til
> en underleverandør.

Enten er du meget d........ end politiet tillader eller også manglede
du en pænt mængde smilies bagefter.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 09-08-03 14:22

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> writes:

>Enten er du meget d........ end politiet tillader eller også manglede
>du en pænt mængde smilies bagefter.

Du står med en 40 år gammel bil, der har kørt 4 millioner km. Den
skal du nu sælge, men køberen siger, den skal bruges til at køre
250 km/t med i Tyskland dag ind og dag ud i mange år. Bevares, du
har selv haft den oppe at køre så hurtigt flere gange, og det går
da egentlig meget godt.

Køber vil kræve din garanti for, at bilen kan det i mange år frem
i tiden, og du skal købe bilen tilbage og måske betale en stor
erstatning, hvis den en dag ikke kan mere. Også selvom det sker
langt ude i fremtiden

Har du lyst til at sælge den på de betingelser?

Kan du se forskellen på "garanti" og "det går nok"?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Claus O

Dato : 09-08-03 14:50

"Ævlegaard ævlede igen en masse nonsens om tyske biler"

Linien har vel et støjniveau, som formodes at ligge ens når
det er den samme tekniker der måler, om det så er for
Tele2/TDC (proacess undtaget)

EOD with Ævlegaard, da han alligevel ikke kender disse
tal for hverken tyske biler eller Tele2/TDC.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 09-08-03 14:53

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> writes:

>Linien har vel et støjniveau, som formodes at ligge ens når
>det er den samme tekniker der måler, om det så er for
>Tele2/TDC (proacess undtaget)

Jep. Og ligger den i grænseområdet, kan man godt tillade sig at
sælge det som et en direkte ydelse med de forbehold, der er angivet
i betingelserne og eventuelt med ektra forbehold i bekræftelsen.

Man kan til gengæld ikke tillade sig at levere det til en anden
tjenesteudbyder, medmindre tjenesteudbyderen accepterer de samme
forbehold, som den direkte kunde måtte acceptere. Det er jo også
dét, der fremgår af henvendelsen fra Tele2: TDC kan ikke *garantere*
den pågældende hastighed. Der står ingen steder, at TDC har nægtet
at levere ydelsen til Tele2.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Claus O

Dato : 09-08-03 15:01

"Ævlegaard ævlede" <klausellegaard@msn.com> wrote

> Jep. Og ligger den i grænseområdet, kan man godt tillade sig at

Flytter du ikke snart ud på grænseområdet til adsl/modem/whatever?

Fra : Kasper Bergh

Dato : 09-08-03 15:11

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote in message
> EOD with Ævlegaard, da han alligevel ikke kender disse
> tal for hverken tyske biler eller Tele2/TDC.

Måske ikke men det han skrev var fuldstændigt logisk og oplagt. Ikke dermed
sagt det er sandt, men derfor var det stadig relevant - minimum som et
kvalificeret gæt på situationen. Den eneste jeg kan se ævle i denne tråd er
dig som springer ind og flamer som en vanvittig troll. Hvis det er dit
debatniveau kan du intet bidrage her.

/Kasper

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-08-03 18:49

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Linien har vel et støjniveau, som formodes at ligge ens når
> det er den samme tekniker der måler, om det så er for
> Tele2/TDC (proacess undtaget)

Du anerkender at der er specielle regler for ProAccess, hvorfor så ikke
forstå at der også gælder specielle regler for gensolgte produkter?

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-08-03 12:01

> [...]
> adsl. I dit tilfælde har det desværre været problemer, som gør at vi ikke
> kan levere den ønskede hastighed, 2048/512 kbit.. Bestilling

Hehe okay,... Havde faktisk tænkt på tidligere, hvad de gør når kobberet
ikke kan trække den ønskede hastighed.... Men så ville man da tro at et
respekteret firma, så hører hvilken hastigheden kunden så vil have, efter de
tekniske specifikationer. Har du så ikke hørt tele2 om hvad de så gør? Så
kan du vel så ikke få fx få 1024/256 til kampagnepris?