Adskildte brugere på een router
Fra : Sørensen

Dato : 06-08-03 09:54

Hej.

Kan man få en router hvor brugerne er adskilte, hvis man feks vil dele en
ADSL til 4 lejere uden at De kan se hinandens computere.

vh.
Sørensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-08-03 09:59

"Sørensen" <no@i.dont> skrev i en meddelelse
> Kan man få en router hvor brugerne er adskilte, hvis man feks vil dele
en
> ADSL til 4 lejere uden at De kan se hinandens computere.

Du kan lave det med en linux-kasse og et quad-netkort + et alm netkort,
men jeg kender ingen soho-produkter der kan gøre det.
Du vil være nød til at give hver bruger sit eget netværk og det kræver
reelt en router med 5 ben.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Sørensen

Dato : 06-08-03 12:55

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev

> Du kan lave det med en linux-kasse og et quad-netkort + et alm netkort,
> men jeg kender ingen soho-produkter der kan gøre det.

Jeg syntes at kunne huske fra min tid som "IT-Mand" at vi havde en D-Link
svitc hvor man kunne lave flere viratuelle netværk som man så kunne lade
hver port have adgang til men den var måske også lidt større end SOHO
udstyr.

VH:
Sørensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-08-03 13:12

> [...]
lade
> hver port have adgang til men den var måske også lidt større end SOHO

VLAN switche definerer jeg ikke som SOHO, nej

Fra : Sørensen

Dato : 06-08-03 13:15

Det må også gerne være en trådløs router.

vh.
Sørensen