Solen skinner
Fra : Cubus

Dato : 05-08-03 14:11

Har Cybercity mon fortrudt den mærkværdige prispolitik med at
en tilfældig håndfuld kunder, der ville opsige deres linje, fik
favorable vilkår? I hvert fald dukkede følgende mail op i postkassen:

"Kære kunde,

Cybercity er kommet i sommerhumør, og har derfor gjort din Cybercity
ADSL-forbindelse endnu mere attraktiv.

Vi har fordoblet din download-hastighed op fra 512 kbit/s til 1024
kbit/s uden at røre ved prisen.

Opgraderingen betyder, at du fremover har en hurtigere
ADSL-forbindelse med en hastighed på 1024/512 Kbit/s, uden at det
koster dig ekstra.

Hastighedsændringen af din ADSL-forbindelse er allerede foretaget.
God fornøjelse med din nye, hurtigere ADSL-forbindelse."

Der er dog stadig lang vej til tele2's nu afsluttede tilbud med 2Mbit
for 530,-. Ovenstående koster 595,-.

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk

Fra : Peter Jensen

Dato : 05-08-03 15:27

"Cubus" <cubus@sol.dk> wrote in message
> Har Cybercity mon fortrudt den mærkværdige prispolitik med at
> en tilfældig håndfuld kunder, der ville opsige deres linje, fik
> favorable vilkår? I hvert fald dukkede følgende mail op i postkassen:

Ja, jeg fik den også - nøjagtigt samme mail. Desværre har jeg 2048/512, så
jeg får ikke just glæde af den.

Mvh.:
Peter

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 05-08-03 15:46

"Peter Jensen" <mentor@haiku.dk> skrev:

> Ja, jeg fik den også - nøjagtigt samme mail. Desværre har jeg
> 2048/512, så jeg får ikke just glæde af den.

Skrev de så også, at de havde fordoblet din hastighed?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Peter Jensen

Dato : 05-08-03 17:27

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message

>Skrev de så også, at de havde fordoblet din hastighed?

Ja, det gjorde de jo så. Men de prøvede også at bilde mig ind at jeg
tidligere kun havde 512/xxx .. så CC kan ikke altid tages helt seriøst.
Men men - det er da lækkert for de kunder det går udover. Perfekt.

Mvh.:
Peter

PS. 2mbit til 595,-, det er for sejt ;)

Fra : Cubus

Dato : 05-08-03 17:34

> [...]

> tidligere kun havde 512/xxx .. så CC kan ikke altid tages helt seriøst.
> Men men - det er da lækkert for de kunder det går udover. Perfekt.

Haha, den var god den sidste. Pudsigt nok fik jeg også idag brev
fra Tele2 om oprettelse af 2Mbit om en måneds tid. 2Mbit til 530,- er
endnu sejere...

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk

Fra : Peter Jensen

Dato : 05-08-03 18:15

> Haha, den var god den sidste. Pudsigt nok fik jeg også idag brev
> fra Tele2 om oprettelse af 2Mbit om en måneds tid. 2Mbit til 530,- er
> endnu sejere...

Haha, sandt som det er sagt. Men hvor vidt CC er små 70,- mere værd, det vil
tiden jo vise.

Mvh.:
Peter Jensen

Fra : SoftMan Brian

Dato : 05-08-03 23:26

> Haha, den var god den sidste. Pudsigt nok fik jeg også idag brev
> fra Tele2 om oprettelse af 2Mbit om en måneds tid. 2Mbit til 530,- er
> endnu sejere...

Hvor længe mon de holder prisen ? (til alle konverteringerne
konverteringerne er gennemført+1md?)

Fra : Claus O

Dato : 05-08-03 16:29

"Peter Jensen" <mentor@haiku.dk> wrote

> Ja, jeg fik den også - nøjagtigt samme mail. Desværre har jeg 2048/512, så
> jeg får ikke just glæde af den.

Nå hvorfor?
Har de ikke op til 8000/?

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 05-08-03 16:35

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> writes:

>Nå hvorfor?
>Har de ikke op til 8000/?

Ikke som privatprodukt.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Why

Dato : 05-08-03 17:27

On Tue, 5 Aug 2003 15:34:52 +0000 (UTC), Klaus Ellegaard
<klausellegaard@msn.com> wrote:

>Ikke som privatprodukt.

Øøø så må du da lige uddybe hvordan det kan være at man kan lave en
Boost på op til 8Mbit ! ??
Mvh.
dsl6455@Privat_kunde

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 05-08-03 17:33

Why <hmmm@hotmail.com> writes:

>Øøø så må du da lige uddybe hvordan det kan være at man kan lave en
>Boost på op til 8Mbit ! ??

Spørgsmålet gik på, hvorfor man ikke får 2 Mbps opløftet til 4
Mbps. Svaret er formentlig, at CyberCity ikke har 4 og 8 Mbps
ADSL-forbindelser på produktet til private.

Boost er jo ikke et produkt. Det er en tillægsydelse.

Mvh.
   Klaus.

Fra : 007

Dato : 06-08-03 02:03

Den Tue, 5 Aug 2003 16:32:49 +0000 (UTC), mente Klaus Ellegaard
<klausellegaard@msn.com> at:

>Boost er jo ikke et produkt. Det er en tillægsydelse.

Rent juridisk er ovenstående vel rigtigt nok. Rent teknisk kan jeg
ikke få øje på forskellen...

--
007
AKA

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-08-03 13:47

"007" <007@agent007.dk> skrev i en meddelelse
> Rent juridisk er ovenstående vel rigtigt nok. Rent teknisk kan jeg
> ikke få øje på forskellen...

Nu er der sjældent ret meget teknisk over forretningsmæssige
beslutninger, så det er nok ikke så sært

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Why

Dato : 06-08-03 18:08

On Tue, 5 Aug 2003 16:32:49 +0000 (UTC), Klaus Ellegaard
<klausellegaard@msn.com> wrote:

Svaret var det du skrev her under

>Boost er jo ikke et produkt. Det er en tillægsydelse.
Muligt men vis nu vi tager det helt ud i skoven kunne jeg jo bare lave
Boost 24/7/365 = et produkt or ? = at jeg alså kan ha op til 8Mbit
(som privat kunde)
Ps. bare for drille lidt

Fra : Brian Binnerup

Dato : 06-08-03 18:32

> Muligt men vis nu vi tager det helt ud i skoven kunne jeg jo bare lave
> Boost 24/7/365 = et produkt or ? = at jeg alså kan ha op til 8Mbit
> (som privat kunde)
> Ps. bare for drille lidt

Prøv lige at regne på hvad det vil koste dig...

Hvorfor overhovedet bekymre sig om det, der er da ingen der forhindrer dig i
at oprette et Cybercity Erhvervs abonnement...

Fra : Why

Dato : 07-08-03 13:03

On Wed, 6 Aug 2003 19:31:35 +0200, "Brian Binnerup"
<brian@NOSPAMbinnerup.dk> wrote:

>Prøv lige at regne på hvad det vil koste dig...
Næ for det jo humor vilket du åbenbart ik lige hvade der *lol*
>Hvorfor overhovedet bekymre sig om det, der er da ingen der forhindrer dig i
>at oprette et Cybercity Erhvervs abonnement...
Hmm er der ik ? tro du selv på jeg kan ringe til min ISP og sige hej
vil godt ha et Erhvervs abb. ISP'en Øøø dit SE nr ? mig Øøø har jeg
ik! ISP'en Så kan du da godt glemme at få et Erhvervs abb.

Mvh.
dsl6455

Fra : Brian Binnerup

Dato : 07-08-03 13:12

> [...]
> vil godt ha et Erhvervs abb. ISP'en Øøø dit SE nr ? mig Øøø har jeg
> ik! ISP'en Så kan du da godt glemme at få et Erhvervs abb.

Jeg har flere kammerater der har et Cybercity Erhvervsabo. privat - det
koster det samme...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-08-03 14:15

"Why" <hmmm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hmm er der ik ? tro du selv på jeg kan ringe til min ISP og sige hej
> vil godt ha et Erhvervs abb. ISP'en Øøø dit SE nr ? mig Øøø har jeg
> ik! ISP'en Så kan du da godt glemme at få et Erhvervs abb.

Har du prøvet?

Fra : Peter Jensen

Dato : 05-08-03 21:12

"Why" <hmmm@hotmail.com> wrote in message

> Øøø så må du da lige uddybe hvordan det kan være at man kan lave en
> Boost på op til 8Mbit ! ??

Fordi de har lyst, fordi de kan og fordi det er muligt. Så simpelt er det.

Mvh.:
Peter

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 06-08-03 07:59

"SoftMan Brian" <Brian_Hoey@hotmail.com> skrev:

> Hvor længe mon de holder prisen ? (til alle konverteringerne
> konverteringerne er gennemført+1md?)

Bindingsperioden ud formentligt.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Claus O

Dato : 06-08-03 09:25

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote

>Bindingsperioden ud formentligt.

Har du tænkt over hvad det koster at få min/max.20000 kunder i _kun_
6 mdr. med arbejde/udstyr?

Fra : Devast8or, work

Dato : 06-08-03 08:54

"Peter Jensen" <mentor@haiku.dk> skrev i en meddelelse

> "Cubus" <cubus@sol.dk> wrote in message
>
> Ja, jeg fik den også - nøjagtigt samme mail. Desværre har jeg 2048/512, så
> [...]

Kan du ikke nedgradere din linie til 1mbit, og så få dem til at sætte den op
til de 2 som de lige har tilbudt dig? :)

Devast8or

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 06-08-03 09:32

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> skrev:

> Har du tænkt over hvad det koster at få min/max.20000 kunder i _kun_
> 6 mdr. med arbejde/udstyr?

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener. Men jeg tror, at priserne
efter de 6 måneder bliver sat op til det normale for alle kunder ud fra
en tese om, at folk næppe gider besvære sig med at skifte udbyder,
hvilket er forbundet med omkostninger for kunden og det vil ikke give
en lavere pris.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 06-08-03 10:56

"Morten =?ISO-8859-1?Q?Bjergstr=F8m?=" <nospam01@miljokemi.dk> writes:

> [...]
>en tese om, at folk næppe gider besvære sig med at skifte udbyder,
>hvilket er forbundet med omkostninger for kunden og det vil ikke give

På det tidspunkt sætter en anden udbyder så prisen ned med 2 øre
pr. måned. Så skifter hele dynen derover

Mvh.
   Klaus.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 06-08-03 14:49

Klaus Ellegaard wrote:
> På det tidspunkt sætter en anden udbyder så prisen ned med 2 øre
> pr. måned. Så skifter hele dynen derover

Det er da det vi gør ... :)

// Hans, Nybagt Tele2ADSL-kunde med den herligste 1 Mbit..
--
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Fra : MadsX

Dato : 05-08-03 18:24

Hvad..... Er det kun nogen der får det eller hvad?
Det er da ikke helt lovligt at de giver nogen særbehandling på den måde, er
det??

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 05-08-03 18:34

"MadsX" <mads@tranceaddict.net> writes:

>Hvad..... Er det kun nogen der får det eller hvad?
>Det er da ikke helt lovligt at de giver nogen særbehandling på den måde, er
>det??

Det er helt lovligt.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Cubus

Dato : 05-08-03 18:45

"MadsX" <mads@tranceaddict.net> skrev

> Hvad..... Er det kun nogen der får det eller hvad?
> Det er da ikke helt lovligt at de giver nogen særbehandling på den måde, er
> det??

Det må de sikkert selv om. Banker behandler vist også folk forskelligt mht
renter osv. Men hvis jeg fx mødte Peter på et gadehjørne om et år og vi
kom til at snakke om vores ADSL-linjer og han kunne berette han det
sidste år havde haft en 2Mbit til 595,- pr md, mens jeg måtte indrømme at
have betalt det samme men kun haft 1Mbit, så ville jeg da føle mig helt til grin.
Men det er nok de færreste kunder der ved noget om det. Det er de færreste
der læser news, og jeg har ikke set det beskrevet andre steder.

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 05-08-03 18:48

"Cubus" <cubus@sol.dk> writes:

> [...]
>have betalt det samme men kun haft 1Mbit, så ville jeg da føle mig helt til grin.

Det er ganske typisk, at en flyrejsende har betalt 10.000 kroner
mere for billetten end ham, der sidder lige ved siden af og får
præcis den samme service og flyvetur.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Cubus

Dato : 05-08-03 19:12

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev

> Det er ganske typisk, at en flyrejsende har betalt 10.000 kroner
> mere for billetten end ham, der sidder lige ved siden af og får
> præcis den samme service og flyvetur.

Man må håbe, at ham der sidder lige ved siden af ikke er klar over det og heller
aldrig bliver det.

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-08-03 21:10

"Cubus" <cubus@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Man må håbe, at ham der sidder lige ved siden af ikke er klar over det
og heller
> aldrig bliver det.

Det er almindelig kendt.

Fra : Peter Jensen

Dato : 05-08-03 20:57

> [...]
> en tilfældig håndfuld kunder, der ville opsige deres linje, fik
> favorable vilkår? I hvert fald dukkede følgende mail op i postkassen:

Jep - og en af mine kammerater som faktisk har 2mbit hos CC har lige fået
opgraderet sin 2mbit til 2,5mbit.
Så jeg prøver lige at få dem til at gøre det ved min også - det kunne jo
være herligt.

CC - I kan jo godt. Men udover det har jeg nu altid været tilfreds
alligevel.

Mvh.:
Pede

Fra : Gnistn

Dato : 06-08-03 05:00

Det gælder åbenbart ikke for nye kunder. Ifølge prislisten på deres
hjemmeside koster 1024/512 Kbit/s 695 kr.

Så det er da en favorisering af gamle kunder. Det kan selfølgelig være at de
ikke har fået opdateret hjemmesiden endnu.

--
Gnistn

Fra : Gnistn

Dato : 21-08-03 18:57

"Gnistn" <email@com.invalid> wrote in message
> Det gælder åbenbart ikke for nye kunder. Ifølge prislisten på deres
> hjemmeside koster 1024/512 Kbit/s 695 kr.

hmm det gælder stadig ikke for nye kunder, 1024/512 Kbit/s koster stadigvæk
695 kr. ifølge Cybercitys hjemmeside:
www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/priser_og_produkter

--
Gnistn

Fra : Lasse

Dato : 06-08-03 19:30

> [...]
> en tilfældig håndfuld kunder, der ville opsige deres linje, fik
> favorable vilkår? I hvert fald dukkede følgende mail op i postkassen:

Hmm...
Jeg har ikke fået nogen mail, men det ser ud som om jeg er blevet boosted
fra 512 til 1024 alligevel....

Lasse
Kig på min mailadresse før du bruger den.

Fra : Richard Flamsholt

Dato : 06-08-03 23:50

"Lasse" <indsaet_mit_navn_her@lonesome.dk> skrev:
>Jeg har ikke fået nogen mail, men det ser ud som om jeg er blevet boosted
>fra 512 til 1024 alligevel....

Jeg spurgte Cybercity, som sagde:
"Vi har givet alle vores kunder en bedre pris. Enten i form af en
hurtigere hastighed eller nedsat pris."

Alle er blevet informeret på deres cybercity-adresse, dslxxxxx@vip...dk,
men den er der nok en del, der slet ikke læser.

Fx har jeg ikke selv checket den i knap 2 år (ups!), men har nu sat en
forward op til min "rigtige" mailkonto. Der var dog kun kommet 8 mails i
al den tid.

--
Richard Flamsholt
richard@flamsholt.dk - www.richard.flamsholt.dk