Cybercity og routere
Fra : Peter Svendsen

Dato : 05-08-03 11:07

Hej gruppe

Jeg har netop fået et godt tilbud på firmainternet ved cybercity.
I forvejen har jeg haft en TDC PPPoE-linie med min egen linksysrouter
tilslutet TDC's modem.

Spørgsmålet er nu: Kan jeg benytte min egen router efter konverteringen ?
Med i Cybercitys abbonement er der en router, men jeg kan ikke se noget
modem. Derfor må det være en anden type linie eller også sidder modemet i
routerne.
Min egen router Linksys BefSX41 vil jeg helst beholde, da jeg føler den er
bedre og da jeg jo har købt og betalt den.
Hvis jeg ikke udelukkende kan benytte min egen router, kan jeg så bruge den
i forbindelse med cybercitys router ? Den skal i så fald være totalt åben
og forwarde alt uden nogen form for filtre ?

Jeg håber nogle vil give sig tid til at besvare nogle af mine spørgsmål
Mvh
Peter

Fra : Cubus

Dato : 05-08-03 12:29

"Peter Svendsen" <pe_sv@mail.dk> skrev

> [...]
> Med i Cybercitys abbonement er der en router, men jeg kan ikke se noget
> modem. Derfor må det være en anden type linie eller også sidder modemet i

Ja der er indbygget adsl-modem i routeren. Linksys'en kan altså ikke
umiddelbart tilsluttes til ADSL-stikket.

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk

Fra : KsNa

Dato : 05-08-03 12:30

"Peter Svendsen" <pe_sv@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og forwarde alt uden nogen form for filtre ?
>
> Jeg håber nogle vil give sig tid til at besvare nogle af mine spørgsmål

Den router CC bruger, er med indbygget ADSLmodem.

Mvh.
Kim

Fra : Peter Svendsen

Dato : 05-08-03 14:22

Så i mener begge, at hvis jeg køber mit eget ADSL-modem, så vil jeg kunne
benytte min router ?
Er der nogen erfaringer med to routere i serie ?

Fra : Cubus

Dato : 05-08-03 14:25

"Peter Svendsen" <Pe_Sv@mail.dk> skrev

> Så i mener begge, at hvis jeg køber mit eget ADSL-modem, så vil jeg kunne
> benytte min router ?

Det med selv at købe et ADSL-modem tror jeg ikke kan lade sig gøre.

> Er der nogen erfaringer med to routere i serie ?

Nej, ikke herfra.

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk

Fra : Martin Schultz

Dato : 05-08-03 15:01

On Tue, 5 Aug 2003 15:21:46 +0200, "Peter Svendsen" <Pe_Sv@mail.dk>
wrote:

>Så i mener begge, at hvis jeg køber mit eget ADSL-modem, så vil jeg kunne
>benytte min router ?

Måske.

>Er der nogen erfaringer med to routere i serie ?

Den dårligste af routerne vil lægge begrændsninger i vejen for den
anden router så personligt synes jeg ikke det er en god ide.

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : KsNa

Dato : 05-08-03 19:04

> Så i mener begge, at hvis jeg køber mit eget ADSL-modem, så vil jeg kunne
> benytte min router ?
> Er der nogen erfaringer med to routere i serie ?

Købe dit eget ADSL-moden kan nok blive et problem.

Jeg har selv 2 routere i serie, fra ADSL (TDC-PPPoE) går linien ind i en
Cisco 806 og derefter sidder en D-Link 704.
Ciscoen er meget hurtigere til at oprette forbindelse mod nettet og bedre
til at holde den end D-Linken.
Det virker fortrinligt.

Jeg har også prøvet med en Linksys, den virker framragende, men den jeg fik
havde en iriterende hyletone, som jeg kunne høre hele tiden når jeg i samme
rum.

Mvh.
Kim

Fra : Martin Petersen

Dato : 05-08-03 17:12

Peter Svendsen (pe_sv@mail.dk) skrev følgende:
> [...]
> bruge den i forbindelse med cybercitys router ? Den skal i så fald
> være totalt åben og forwarde alt uden nogen form for filtre ?

Du kan sagtens forwarde alt til din linksys. På cybercitys hjemmeside er der
en udmærket forklaring til CBOS. Alternativt kan du spørge i
news:cybercity.xdsl når du får din linje. Der sidder særdeles kompetente
folk der kan hjælpe dig med dette,

> Jeg håber nogle vil give sig tid til at besvare nogle af mine
> spørgsmål

Håber det lykkedes.

- Martin

Fra : Peter Svendsen

Dato : 06-08-03 10:22

Tak for Jeres svar, de var meget berigende

Er der tilfældigvis nogle der ved, hvorfor man ikke kan købe løse modems når
man sagtens kan købe routere med modem i ?

Er der nogle der kender den tekniske forskel på privatabonement løsningen og
skattefri løsningen ? F.eks samme produkt forskellige navne.

mvh Peter