Udbydere - har jeg overset nogen ?
Fra : JSM

Dato : 04-08-03 13:02

Jeg har tidligere haft Stofanet men efter køb af nyt hus skal jeg ud på
ADSL-markedet.
Så vidt jeg kan se er der kun fem udbydere som henvender sig til private:
Cybercity, TDC, Tiscali, Tele2 og Sonofon (FWA). Er der godt nok ikke flere
eller har jeg overset nogen ?

mvh
Jesper

Fra : Erik Dan

Dato : 04-08-03 13:30

"JSM" <1@2.dk> wrote in message news:bglhvg$obo$1@sunsite.dk...
> [...]
> Så vidt jeg kan se er der kun fem udbydere som henvender sig til private:
> Cybercity, TDC, Tiscali, Tele2 og Sonofon (FWA). Er der godt nok ikke
Der er jo også Webspeed fra TDC kabel TV.
http://tdckabeltv.dk/?UniversID=509

/ Dan

Fra : JSM

Dato : 04-08-03 13:58

> flere
> Der er jo også Webspeed fra TDC kabel TV.
> http://tdckabeltv.dk/?UniversID=509

Jo - men det kræver så bare at jeg får TDC kabel TV .
Og det kan og vil jeg ikke. Det koster jo at blive tilsluttet kabel-tv og da
parabolantenne og -receivere fulgte med da jeg købte huset har jeg ikke
behov for kabel-tv.

mvh
Jesper

Fra : TBC

Dato : 04-08-03 17:28

"JSM" <1@2.dk> skrev i en meddelelse news:bgll87$aif$1@sunsite.dk...

> [...]
da
> parabolantenne og -receivere fulgte med da jeg købte huset har jeg ikke

Fedt for dig ...Der er et væld af programmer derude, og med en digital
reciever endog i væsentligt *bedre* teknisk kvalitet end med kabel TV.

Der er endog gratis og fri adgang til mange af de programmer man skal betale
ekstra for i kabel tv.

Med en speciel skærm (eller evt en motorstyring) ville du kunne hente over
2000 forskellige programmer ind, hvor af ihvertfald de 300-400 hundrede af
dem er ukodede. (De fleste af dem godt nok noget værre crap som f.eks Tysk,
Italiensk, Fransk eller Asiatisk eller Arabisk TV som alle
eftersynkroniserer)

Af ukodede programmer som kan modtages lige nu kan jeg anbefale de ca. 10
Hollandske der i øjeblikket sender ukodet (de tekster deres udenlanske film
og programmer), og så ikke mindst de originale BBC 1, 2 & 3. Der ud over er
der knapt 10 nyhedkanaler (som CNN) på engelsk fra forskellige del af
verdenen (Alt fra USA til Kina) og ihvertfald over 10 Musik kanaler (Som
MTV) til fri modtagelse.

Har du kun en parabol fikseret på 1 W, skal du dog ud og punge op hvis du
vil se bare lidt ordentligt, men prisen tåler bestemt sammeligning med kabel
TV.

Du kan se mange af frekvenserne og positionerne på www.satcodx.com
....Særligt på 13E, 19E og 28.0/5E finder du gratis programmer.

Nå det var vist en ADSL gruppe ...De eneste jeg kan komme i tanker om ud
over dem du nævner som ADSL ISP'ere er dem som blev linket til i en tråd for
nyligt http://www.telemetro.dk/bredbaand_premium.htm ...der er vist bare
ikke mange der kender dem, deres abbonement priser er ok, men oprettelsen
lidt pepret...Og så er der min egen ADSL ISP Telia som har en særdeles
attraktiv 2 Mbit løsning, men den er så billig at de for øjeblikket er holdt
op med at nysælge den og næppe kommer igang med igen som markedet er nu.

TBC

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 09-08-03 09:53

TBC skrev:

> http://www.telemetro.dk/bredbaand_premium.htm

Overvej at læse disse tråde om Telemetro:

Fra : Gert Lynge @ Home

Dato : 04-08-03 15:42

> Så vidt jeg kan se er der kun fem udbydere som henvender sig til private:
> Cybercity, TDC, Tiscali, Tele2 og Sonofon (FWA). Er der godt nok ikke
flere
> eller har jeg overset nogen ?

Se http://www.teleprisguide.dk under "Højhastighedsinternet" (knap til
højre).
Der burde de allesammen stå - om de så gør det er jo en anden sag (men man
er vel en temmelig useriøs udbyder hvis man ikke overholder telelovgivningen
og dermed indrapporterer sit udbud til IT- og Telestyrelsen ).

MVH
Gert Lynge