Vedr.: spam - hvad har udbyderne pligt til~
Fra : Søren Mergelgrav

Dato : 06-08-03 15:31

Jeg er efterhånden træt af spam!! (Og TDC)

Jeg har ydc-bredbånd.

Jeg har installeret programmet Spampal og det hjælper da en del. Faktisk ret
meget!! Kan anbefales.

Resten af spammet, som jeg altså modtager fordidet ryger udenom Spampal og
TDC jammerlige eller manglende filtre, sender jeg som vedhæftet filer til
tdc's webmaster, der så skriver tilbage og siger at det må jeg selv finde ud
af, Han henviser til dette link:

http://info.mail.dk/header/unwanted.shtml

Her er det så filmen knækker, for jeg har altså købt et produkt, og har det
fejl, så er det vel forhandleren der skal sørge for at det virker.

Jeg har bare ikke en ski' forstand på at gennemgå denne procedure med at slå
op i whois-baser og udfiltrere ip-adtresser og fa'en og hans pumpestok Jeg
vil i øvrigt heller ikke bruge min tid på det - det har jeg betalt tdc for
at ordne.

Men kan det virkelig være rigtigt at jeg skal finde mig i spam, i at tdc
ikke vil gøre noget ved det??

Hvad er jeres erfaringer med dette.

Søren

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-08-03 15:38

Søren Mergelgrav skrev:

>Resten af spammet, som jeg altså modtager fordidet ryger udenom Spampal og
>TDC jammerlige eller manglende filtre

Filtre? Hvilken filtrering har du koblet til?

>sender jeg som vedhæftet filer til tdc's webmaster

Hvorfor ikke til julemanden?

>der så skriver tilbage og siger at det må jeg selv finde ud af

Ja, naturligvis. Din private mail kan aldrig blive hans problem -
ikke før du betaler ekstra for en udvidet service der omfatter at
TDC tager sig af filtreringen. Gør du det?

>Her er det så filmen knækker, for jeg har altså købt et produkt

Hvilket helt præcist? Et normalt produkt omfatter ikke filtrering
af mails. TDC tilbyder vistnok at man kan koble nogen filtre til
(selv altså), men uden ansvar for hvad de så i øvrigt
fjerner/ikke fjerner.

>og har det fejl, så er det vel forhandleren der skal sørge for at det virker.

Ja, og har det ikke, skal de ikke.

>Hvad er jeres erfaringer med dette.

At de fleste godt kan finde ud af det hvis de vil bruge lige så
meget tid på det som jeg har gjort.

--
Bertel

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 06-08-03 15:38

"Søren Mergelgrav" <mergelg.r@v> writes:

>Men kan det virkelig være rigtigt at jeg skal finde mig i spam, i at tdc
>ikke vil gøre noget ved det??

Spam er den del af nettet. Det er der ikke så meget at gøre ved.

Spørgsmålet er, om det er nogen god ide at lade udbyderen sortere
ens post fra. Hvad sker der, hvis en meget vigtig mail, du går og
venter på, ved et tilfælde bliver stemplet som spam? Kan man finde
en algoritme, der garanterer, at det aldrig vil ske, at en mail
fejlagtigt bliver "stemplet" som spam?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 06-08-03 15:42

"Søren Mergelgrav" <mergelg.r@v> skrev:

> Jeg er efterhånden træt af spam!! (Og TDC)
>
> Jeg har ydc-bredbånd.
>
> Jeg har installeret programmet Spampal og det hjælper da en del.
> Faktisk ret meget!! Kan anbefales.

Enig og med Bayesian filter fanger den så godt som al spam og falsk
positive har jeg ikke oplevet med det filter det skete derimod
adskillinge gange i løbet af få dage, da jeg brugte black lists.

> [...]
> vedhæftet filer til tdc's webmaster, der så skriver tilbage og
> siger at det må jeg selv finde ud af, Han henviser til dette link:

Hvilket også er korrekt medmindre det er en TDC kunde, der har spammet.
Hvis det endelig er er en TDC kunde (sker heldigvis sjældent), der har
spammet så er det spild af tid at klage til TDC (min erfaring).

> http://info.mail.dk/header/unwanted.shtml
>
> Her er det så filmen knækker, for jeg har altså købt et produkt,
> og har det fejl, så er det vel forhandleren der skal sørge for at
> det virker.

Spam er ikke en fejl men et irritationsmoment ved internettet.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-08-03 16:06

"Søren Mergelgrav" <mergelg.r@v> skrev i en meddelelse
> [...]
Spampal og
> TDC jammerlige eller manglende filtre, sender jeg som vedhæftet filer

Hvad har han med det at gøre?

> Her er det så filmen knækker, for jeg har altså købt et produkt, og
har det
> fejl, så er det vel forhandleren der skal sørge for at det virker.

Hvilken fejl har dit produkt?

> det har jeg betalt tdc for
> at ordne.

Hvilket produkt har du købt?

> Men kan det virkelig være rigtigt at jeg skal finde mig i spam

Nej

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 07-08-03 20:57

On Wed, 6 Aug 2003 17:05:42 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Hvilken fejl har dit produkt?

Det forekommer mig at vi har været igennem det før. TDC tilbyder spam
filtrering, og det må være tilladt at diskutere kvaliteten at dette
produkt, og komme til at henvende sig til den forkerte. I stedet for
at forsvare det træge, så vær med til at forlange (bede om) noget
bedre.
--
Svend Olaf

Fra : S. Lange Bøsse

Dato : 07-08-03 21:53

> [...]
> produkt, og komme til at henvende sig til den forkerte. I stedet for
> at forsvare det træge, så vær med til at forlange (bede om) noget

Hej svend - nemlig - det var derfor jeg i emnelinien skrev
"..... eller hvad kan vi som forbrugere påvirke dem til"

Det er os som forbrugere der skal forlange og ikke leverandørerne der skal
bestemme.

Derfor efterlyste jeg erfarionger, eller måske om der var nogen der ville
være med til at lave om på verden og blive af med det evindelige spam som jo
tillige koster samfundet en masse penge.

TDC kan sagtens gøre noget - og en lille bitte smule gør de da også, nemlig
det, at de blokerer nogle få udvalgte afsendere. Jeg er dog sikker på at de
ville kunne gøre meget mere.

De har bare ikke interessen, og så må vi som kunder give dem lysten til
det - f ex ved civil ulydighded - alle sender alt deres spam som vedhæftet
fil til TDC's postmaster, f ex.

Andre ideer??

Steen

Fra : -Thomas H-

Dato : 07-08-03 22:46

"S. Lange Bøsse" <s.l@nge> skrev i en meddelelse

> Det er os som forbrugere der skal forlange og ikke leverandørerne der skal
> bestemme.

Hvorfor er det os der skal forlange ? hvis de nu ikke gør som du forlanger,
banker du så hånden i bordet og begynder at tude ?

> [...]
jo
> tillige koster samfundet en masse penge.

Hvis du ville lave om på verden hvad det angår, så syntes jeg du skulle
kontakte de udbydere dem der sender spam har.. Det er skruen uden ende, og
ikke noget TDC kan fjerne 100%

> [...]
nemlig
> det, at de blokerer nogle få udvalgte afsendere. Jeg er dog sikker på at

Kan du forklare hvad de kan gøre ?

> De har bare ikke interessen, og så må vi som kunder give dem lysten til
> det - f ex ved civil ulydighded - alle sender alt deres spam som vedhæftet
> fil til TDC's postmaster, f ex.

Eller måske ressourcer, hvis du vil betale for det kan det være, men efter
som det er en gratis service de tilbyder tvivler jeg kraftigt på, at de har
uanede ressourcer at bruge på det.

> Andre ideer??

Ja, lav dig to nye e-mail adresser. Den ene bruger du til familie og venner,
og den anden bruger de steder det er påkrevet at udfylde med e-mail adr.
samt f.eks her på news.. På den måde der vil du på den ene næsten med
garanti undgå spam, da du ikke har udleveret adresse nogle steder andet til
dem du kender. chanden for at de rammer den ene af dem, er meget lille.

Med Venlig Hilsen

-Thomas H.-

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 08-08-03 07:41

On Thu, 7 Aug 2003 23:45:39 +0200, "-Thomas H-" <condor-9@mail.xx>
wrote:

>nemlig
>de
>
>Kan du forklare hvad de kan gøre ?

der er masser af muligheder såfremt opgaven blev prioriteret.

--
vh
Thomas Jensen,

Fra : Allan Joergensen

Dato : 08-08-03 07:06

S. Lange Bøsse <s.l@nge> wrote:

> [...]
> det, at de blokerer nogle få udvalgte afsendere. Jeg er dog sikker på at de

Det er ikke et spørgsmål om hvorvidt TDC er i stand til at gøre noget
eller ej (eller andre udbydere for den sags skyld), men udelukkende et
spørgsmål om hvorvidt de vil kaste penge i at udvikle et produkt som de
åbenbart mener du har ret til at have gratis.

Hvis TDC udviklede/solgte (jeg skal ikke gøre mig klog på om de allerede
har det), ville du så bruge det hvis det kostede penge? I så fald,
hvorfor så ikke bare købe en af de tjenester der allerede findes?

> De har bare ikke interessen, og så må vi som kunder give dem lysten til
> det - f ex ved civil ulydighded - alle sender alt deres spam som vedhæftet
> fil til TDC's postmaster, f ex.

Det lyder som en meget lidt gennemtænkt plan. Hvor længe tror du at du
ville fortsætte med at være kunde så?

Allan Joergensen

"First she claws at you, then begins to hurl heavy objects."

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 08-08-03 08:25

On 08 Aug 2003 06:06:05 GMT, Allan Joergensen <allan@nowhere.dk>
wrote:

> [...]
>har det), ville du så bruge det hvis det kostede penge? I så fald,
>hvorfor så ikke bare købe en af de tjenester der allerede findes?

Det kunne tænkes at TDC og spamplagede kunder kunne have fælles
interesser, ved det at omkostningen ved selvvalgt spam-filtrering
kunne være mindre end gevinsten ved at nogle kunder foretrækker
udbydere der tilbyder et godt produkt.

Nogen kan opfatte det som alt for uoverskueligt at skulle bruge
tredjeparts produkter. Mail kan være en tillidssag, og det er svært at
få tillid til diverse ukendte tjenester.
--
Svend Olaf

Fra : Allan Joergensen

Dato : 08-08-03 08:51

Svend Olaf Mikkelsen <svolaf@inet.uni2.dk> wrote:

> [...]
> interesser, ved det at omkostningen ved selvvalgt spam-filtrering
> kunne være mindre end gevinsten ved at nogle kunder foretrækker

Ja, det _kunne_ tænkes. Men TDC skal også tjene penge, og jeg er næsten
sikker på at udviklingen af et nyt produkt og driften af dette koster
mindre end lade spam vælte igennem.

> Nogen kan opfatte det som alt for uoverskueligt at skulle bruge
> tredjeparts produkter. Mail kan være en tillidssag, og det er svært at
> få tillid til diverse ukendte tjenester.

Ja, men hvis nu det virker...

--
Allan Joergensen

"Would it touch you deeper, tears that fall, from eyes, that only cry."

Fra : Allan Joergensen

Dato : 08-08-03 08:53

> [...]

> Ja, det _kunne_ tænkes. Men TDC skal også tjene penge, og jeg er næsten
> sikker på at udviklingen af et nyt produkt og driften af dette koster

Det koster mere naturligvis.

--
Allan Joergensen

"RETREAT!" -- Yakko, Wakko, and Dot

Fra : rea721

Dato : 11-08-03 22:06

S. Lange Bøsse wrote:

-cut-

> Steen

Nu må du bestemme dig, hvad heder du.. Steen eller Søren ?:

Og hvorfor poster du med ugyldig e-mail adresse ? Det virker ikke specielt
seriøst når du skifter identitet.

FUT netikette

--
Rea721 AKA Leon Andrea leon@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-08-03 08:16

"Svend Olaf Mikkelsen" <svolaf@inet.uni2.dk> skrev i en meddelelse
> TDC tilbyder spam
> filtrering, og det må være tilladt at diskutere kvaliteten at dette
> produkt

Selvfølgelig. Men produktet har altså ikke en mangel fordi der slipper
en spam igennem

> I stedet for
> at forsvare det træge, så vær med til at forlange (bede om) noget
> bedre.

Forlange kan man ikke, og bede om har ingen effekt i dette forum.

Fra : -Thomas H-

Dato : 06-08-03 16:27

"Søren Mergelgrav" <mergelg.r@v> skrev i en meddelelse
> Jeg er efterhånden træt af spam!!

Det er du ikke den eneste der er.. Jeg tror desværre ikke der er noget at
gøre ved det.

> [...]
> tdc's webmaster, der så skriver tilbage og siger at det må jeg selv finde

Jeg kan ikke helt forstå du bruger ordet jammerlige. Hvornår har TDC
garanteret at de kan sortere alt det fra du betegner som SPAM ? Så vidt jeg
ved har TDC ingen produkter som kan gå ind og sortere alle de mails fra der
ikke passer dig..

> Her er det så filmen knækker, for jeg har altså købt et produkt, og har
det
> fejl, så er det vel forhandleren der skal sørge for at det virker.

Hvad er det for en fejl der er ? Du brokker dig over at din mail virker !?
Det er lidt wired. Du har ikke købt et produkt der udgør at TDC skal sortere
de mails fra du mener er SPAM, men en internetforbindelse med tilhørende
mail. Som en ekstra service tilbyder de et spamfilder, men ikke at sortere
det 100%..

> [...]
> vil i øvrigt heller ikke bruge min tid på det - det har jeg betalt tdc for

Det er jo så dit problem, det vil ihvertfald aldrig blive TDC's.

> Men kan det virkelig være rigtigt at jeg skal finde mig i spam, i at tdc
> ikke vil gøre noget ved det??

Det er op til dig selv om du vil finde dig i det, men det er ikke noget du
vil kunne gøre TDC ansvarlig for.

> Hvad er jeres erfaringer med dette.

Jeg har den erfaring, jeg modtager også dagligt mellem 10 og 20 spammails.
Jeg sletter dem, og så er den potte ude af verden. Det er ihvertfald ikke
noget jeg gider bruge min tid til at irritere mig over. Det er livet sq for
kort til.

Med Venlig Hilsen

-Thomas H.-

Fra : René Løweneck

Dato : 06-08-03 20:32

Hej Søren !

"Søren Mergelgrav" <mergelg.r@v> skrev i en meddelelse
> Jeg er efterhånden træt af spam!! (Og TDC)

Hvad har TDC med spam at gøre ? I øvrigt er spamproblemet ikke større, end
man selv gør det til.

> Jeg har ydc-bredbånd.

Jeg går ud fra, at der skal står TDC-bredbånd.

> Jeg har installeret programmet Spampal og det hjælper da en del. Faktisk
ret
> meget!! Kan anbefales.

Meget muligt, kender det ikke. Jeg har heller ikke rigtigt brug for det, da
jeg ikke modtager spam.

> [...]
> tdc's webmaster, der så skriver tilbage og siger at det må jeg selv finde

Hvorfor dog det ? Han burde i stedet give dig en kraftig advarsel, for at
viderebringe spam.

> Her er det så filmen knækker, for jeg har altså købt et produkt, og har
det
> fejl, så er det vel forhandleren der skal sørge for at det virker.

Hvilket produkt er det du har købt, og som du mener er fejlbehæftet ?

> [...]
> op i whois-baser og udfiltrere ip-adtresser og fa'en og hans pumpestok Jeg
> vil i øvrigt heller ikke bruge min tid på det -

Dit problem. Når du ikke "gider bruge tid" på det, må du jo betale dig fra
det.

>det har jeg betalt tdc for at ordne.

Hvordan ? Der er et gammelt ord, der siger : Man får, hvad man har betalt
for !

> Men kan det virkelig være rigtigt at jeg skal finde mig i spam, i at tdc
> ikke vil gøre noget ved det??

Ja.

> Hvad er jeres erfaringer med dette.

Rigtigt gode ))

René Løweneck
www.lowesite.dk
LøweSite CMS - Styr din hjemmeside og få en spamfri webmail, - tilmed til en
fast fornuftig pris !

Fra : Kasper

Dato : 06-08-03 21:12

FLUEKNEPPERI !!!

Alle indlæg siger det samme - bla bla ikke noget med tdc at gøre... bla
bla... en del af internettet...

skriv hvis du har noget der ikke er sagt før...

slut over and out !

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-08-03 21:33

"Kasper" <kasper@nospamosnono.dk> skrev i en meddelelse
> skriv hvis du har noget der ikke er sagt før...

Væn dig til usenet, det er usandsynligt at det modsatte kommer til at
ske

Fra : -Thomas H-

Dato : 06-08-03 21:38

"Kasper" <kasper@nospamosnono.dk> skrev i en meddelelse
> FLUEKNEPPERI !!!

Måske

> Alle indlæg siger det samme - bla bla ikke noget med tdc at gøre... bla
> bla... en del af internettet...

Ja, hvorfor tror du ? Måske fordi der er noget om det. Du kom jo ikke med
nogen erfaring, kun brok.

> skriv hvis du har noget der ikke er sagt før...

Eller lad vær med at skriv, hvis det ikke har relevans for indlægget.

> slut over and out !

Så siger vi det.

Med Venlig Hilsen

-Thomas H.-

Fra : Ivar Madsen

Dato : 06-08-03 22:41

René Løweneck skrev Onsdag den 6. august 2003 21:32 i dk.edb.internet.udbydere:

> Meget muligt, kender det ikke. Jeg har heller ikke rigtigt brug for det, da
> jeg ikke modtager spam.

Hvad gør du for ikke at modtage SPAM på den mailadr. du bruger på usenet?

Jeg modtager SPAM på samtlige de adr. jeg har bruge på usenet gennem tiden, ser
jeg når jeg engangimellem får slået mit SPAM filter fra,,,

--
Med venlig hilsen Ivar Madsen

Der søger et link til gratis satelitbilder med hurtig opdatering efter bildet
er taget,,,

Fra : René Løweneck

Dato : 07-08-03 06:26

Hej Ivar !

"Ivar Madsen" <news-@milli.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad gør du for ikke at modtage SPAM på den mailadr. du bruger på usenet?

Det bliver filtreret fra (slettet) inden det når min mailbox.

> Jeg modtager SPAM på samtlige de adr. jeg har bruge på usenet gennem
tiden, ser
> jeg når jeg engangimellem får slået mit SPAM filter fra,,,

Det er klart, at når mailen kommer "lige ind fra gaden", så er der oceaner
af spam. Dér er det så, at man selv kan gøre en indsats.
Kan man ikke det, eller "gider" man ikke det, så er det at man må betale sig
fra det. Så kan man købe en mailbox, der gør alt arbejdet for én.

Fra : Allan Lund Soerensen

Dato : 07-08-03 16:02

"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad har TDC med spam at gøre ? I øvrigt er spamproblemet ikke større, end
> man selv gør det til.

Er det derfor du selv vil til at sende spam til dansk erhvervslig

Fra : René Løweneck

Dato : 07-08-03 17:53

Hej Allan Lund Sørensen !

"Allan Lund Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> "René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i en meddelelse

> Er det derfor du selv vil til at sende spam til dansk erhvervslig

Vil jeg da det ?

Hvad er idéen med at bringe et referat fra en anden news group ?

Hvilken relevans har dit indlæg i denne tråd ?

Hvad vil du gerne fortælle ?

Hvad mener du ?

Fra : Allan Lund Soerensen

Dato : 08-08-03 08:46

"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken relevans har dit indlæg i denne tråd ?
>
> Hvad vil du gerne fortælle ?
>
> Hvad mener du ?

At du mener at "I øvrigt er spamproblemet ikke større, end man selv gør det
til", samtidig med at du tilsyneladende selv vil udsende spam
For andre er spamproblemet temmelig stort, så der er ingen grund til at
forklejne det.

Fra : René Løweneck

Dato : 08-08-03 09:40

"Allan Lund Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> samtidig med at du tilsyneladende selv vil udsende spam

Vil jeg da det ?

Har du noget dokumentation for dine beskyldninger ?

Fra : Martin Rieder

Dato : 12-08-03 16:42

> [...]
produkt, og komme til at henvende sig til den forkerte. I stedet for at
forsvare det træge, så vær med til at forlange (bede om) noget

TDC tilbyder et spamfilter. Dette er en ekstra service. En service du ikke
bliver opkrævet yderligere for. Hvis man er utilfreds med lugten i bageriet,
så at sige, står det jo heldigvis kunden helt frit at finde et alternativ.
Det er stadig ikke TDCs ansvar at beskytte mod spam. Heller ikke vira og
heller ikke hackere for den sags skyld. Det er og bliver kundens eget
problem. Dette er absolut ikke for at "forsvare det træge", men set i lyset
af at det som sagt er en service som står kunden frit, kan man ikke forlange
noget som helst af det. Desuden er det næsten umuligt at undgå spam, uden at
skulle sortere almindelig mails uden ligegyldigt eller vigtigt indhold fra.
Havde du skulle betale for denne service var snakken en helt, helt anden...

Fra : René Løweneck

Dato : 12-08-03 17:11

Hej Martin !

"Martin Rieder" <rieder@sleep.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
fra.
> Havde du skulle betale for denne service var snakken en helt, helt

Jeg er helt enig med dig, men du er nok også kommet til at svare på det
forkerte indlæg ))

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 12-08-03 22:13

"Martin Rieder" <rieder@sleep.dk> wrote:

>TDC tilbyder et spamfilter. Dette er en ekstra service. En service du ikke
>bliver opkrævet yderligere for.

Det har ingen mening at tale om "ekstra" service. Man køber et
produkt, og det indeholder visse ting. At forsøge at inddele disse
ting i nogle der er "ekstra" og andre der ikke er, er meningsløst -
hvis man holder op med at betale TDC får dem jo faktisk ikke, så de er
ikke gratis.

> [...]
>heller ikke hackere for den sags skyld. Det er og bliver kundens eget
>problem. Dette er absolut ikke for at "forsvare det træge",

Det er jeg til gengæld 100% enig i.

>men set i lyset
>af at det som sagt er en service som står kunden frit, kan man ikke forlange
>noget som helst af det.

Jo: når en del af det produkt man køber er et spamfilter, kan man
forlange at det lever op til det der loves om det, og i det mindste at
det fjerner en rimelig del af almindelig spam (ellers kan det nemlig
ikke med rimelighed kaldes et spamfilter).

>Desuden er det næsten umuligt at undgå spam, uden at
>skulle sortere almindelig mails uden ligegyldigt eller vigtigt indhold fra.

Atter 100% enig (hvis jeg har gennemskuet hvad du mener med den lidt
underlige formulering).

>Havde du skulle betale for denne service var snakken en helt, helt anden...

Hvis du med "denne service" mener en der fjerner al spam uden at røre
legitim e-post, så er jeg meget enig: den kan ikke laves perfekt, men
hvis man betaler en person for manuelt at tjekke ens post for spam, så
kommer man nok tæt på idealet - men det koster ganske rigtigt penge.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).