virker psu i nyt kabinet ?
Fra : Kim

Dato : 11-08-03 12:16

Hejsa

Har fået et nyt kabinet og har prøvet at sætte strøm til. Der sker ingen
ting. Blæsere i psu og kabinetblæser kører ikke.

Så kommer det "åndsvage" spørgsmål..... kan blæsere mv. ik køre uden at
bundkortet er sat i ???

Virker psu overhovedet ?

Mvh
Kim

Fra : Michael Thomsen

Dato : 11-08-03 12:21

> Har fået et nyt kabinet og har prøvet at sætte strøm til. Der sker ingen
> ting. Blæsere i psu og kabinetblæser kører ikke.

Nu har du vel forbundet tænd og sluk kontakten til bundkortet?

> Så kommer det "åndsvage" spørgsmål..... kan blæsere mv. ik køre uden at
> bundkortet er sat i ???

Ja hvis du ved hvordan man skal tænde strømforsyningen. Ellers så nej

> Virker psu overhovedet ?

Det er vist kun dig der ved det.

Fra : Kim

Dato : 11-08-03 12:31

Nej, har endnu ikke fået bundkortet, og har altså tændt for det uden
bundkort.
Der sidder, ud over front tænd/sluk knap, også en tænd /sluk knap på
bagsiden.

Kan psu ik starte op uden bundkort ?

Mvh
Kim
*har aldrig før prøvet at tænde uden bundkort*

Fra : Michael Thomsen

Dato : 11-08-03 12:48

> Der sidder, ud over front tænd/sluk knap, også en tænd /sluk knap på
> bagsiden.
Ja den der sidder bag på er bare en sikkerheds kontakt. Det er mere til hvis
du ikke kan på ATX til at slukke.

> Kan psu ik starte op uden bundkort ?
Jo men det kræver en masse bøvl, altså nej. Der skal et bundkort til for at
starte den.

Fra : Preben Andersen

Dato : 11-08-03 12:51

"Kim" <removeXkim@cybercode.dk> wrote in message
> [...]
> bundkort.
> Der sidder, ud over front tænd/sluk knap, også en tænd /sluk knap på

Kun hvis du kortslutter et par ledninger (jeg mener, det er grøn og sort),
men spørg i bundkortgruppen for at være helt sikker.

mvh
Preben

Fra : Bjarke Rasmussen

Dato : 11-08-03 13:04

> Kun hvis du kortslutter et par ledninger (jeg mener, det er grøn og sort),
> men spørg i bundkortgruppen for at være helt sikker.

Jep! Du tager et lille stykke ledning. Forbinder stik nr. 4 (grøn) og nr. 6
(sort). Når jeg siger nr. 4, er det på samme side som clips'en på stikket.

Se: http://www.virtual-hideout.net/guides/atx_psu_mods/index.shtml

Mvh. Bjarke Rasmussen

Fra : Kim

Dato : 11-08-03 13:18

Jamen jeg takker og bukker for svarene.

Jeg vil dog ikke forsøge mig i at kortslutte noget, undrede mig over at
blæsere ikke kunne starte, men det er altså pga manglende bundkort.

Mvh
Kim