Spørgsmål om RAM
Fra : EtEllerAndet

Dato : 10-08-03 21:26

Hej

Jeg planlægger at købe AMD Barton 2500+ og A7N8X DLX. Derudover skal jeg
have 512 MB RAM og mit spørgsmål er derfor om det SKAL være 400 MHz
eller om jeg kan nøjes med 333 MHz?

Fra : Jens Petersen

Dato : 10-08-03 22:58

On Sun, 10 Aug 2003 22:26:02 +0200, EtEllerAndet <no@mail.thx> wrote:

>Jeg planlægger at købe AMD Barton 2500+ og A7N8X DLX. Derudover skal jeg
>have 512 MB RAM og mit spørgsmål er derfor om det SKAL være 400 MHz
>eller om jeg kan nøjes med 333 MHz?

Du kan nøjes med 333 (PC2700) men så kan du ikke få den til at køre
3200+

Hvis du ikke vil overclocke er PC2700 ok.

Køb 2x256 og kør dual.

--
Jens

Single folks die younger; married folks, slower

Fra : Per Nielsen

Dato : 11-08-03 07:07

"Jens Petersen" <jp@c.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan nøjes med 333 (PC2700) men så kan du ikke få den til at køre
> 3200+
>
> Hvis du ikke vil overclocke er PC2700 ok.
>
> Køb 2x256 og kør dual.

Jeg er først lige begyndt at sætte mig ind i det med Dual RAM. De steder
hvor jeg har læst om det nævnes altid PC3200 RAM, altså 400mhz. Bare lige
for at få slået det helt fast, to RAM stænger kan også køre i dual mode ved
lavere hastigheder end PC3200 (400mhz)?

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 11-08-03 15:15

Per Nielsen wrote:
> [...]
> 400mhz. Bare lige for at få slået det helt fast, to RAM stænger kan
> også køre i dual mode ved lavere hastigheder end PC3200 (400mhz)?

Ja sagtens,jeg kører selv med 2x256 Samsung pc2700 ram,i mit Epox 8RDA+
mobo.Dog når jeg kører dual,kan mine ram ikke OC så meget som før.
pt kører jeg 12,5x166 med min Barton 2500+

//Henrik