program til at tjekke IBM harddisk
Fra : KeNzO

Dato : 10-08-03 16:20

hej
endnu et problem jeg har 2 harddiske af mærket IBM og den ene er som om
nålen sidder fast den er nok gået død
Jeg har haft et program som kunne teste IBM harddiske men kan ikke huske
navnet mere.
Har været forbi IBM`s side men synes ikke kunne finde noget.
Er der noget som ved/huske navnet på programmet ?

På forhånd tak
KeNzO

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 10-08-03 16:26

On Sun, 10 Aug 2003 17:20:26 +0200, KeNzO wrote:

> Jeg har haft et program som kunne teste IBM harddiske men kan ikke huske
> navnet mere.
> Har været forbi IBM`s side men synes ikke kunne finde noget.

Så har du ikke set at IBM's HD-afdeling er solgt til Hitachi? Det står
bl.a. på IBM's hjemmeside.

> Er der noget som ved/huske navnet på programmet ?

Mon ikke det er DriveFitness du tænker på?
http://www.hgst.com/hdd/support/download.htm

--
Lars

Fra : KeNzO

Dato : 10-08-03 17:10

Den var lige den tak

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 11-08-03 10:53

"Lars Jørgensen" <not@real.one> skrev i en meddelelse
> Mon ikke det er DriveFitness du tænker på?
> http://www.hgst.com/hdd/support/download.htm

Installerede drivefitness på en kammerats pc (af typen aptiva, som jeg
ALDRIG igen skal have selv) og nu er jeg låst fast. Den lavede en
bootdiskette, og hevr gang computeren startes skriver den: sæt
systemdisketten i drevet, og tryk på enter for at starte systemet igen.

Fint, så kommer man til drivefittness, som ikke genkender det primære drev,
forsøger at komme ud, fint indtil den siger reboot systemet. Trykker på
tændsluk-knappen og kommer tilbage til: sæt systemdisketten i drevet, og
tryk på enter for at starte systemet igen . . .

Hvordan kommer jeg ud af denne mildest talt uheldige sløjfe?

--
vh ¸.·´¯)
)><((((º> ´Torben Abildgaard

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 11-08-03 12:05

On Mon, 11 Aug 2003 11:53:25 +0200, Abildgaard 3140 wrote:

> [...]
> bootdiskette, og hevr gang computeren startes skriver den: sæt
> systemdisketten i drevet, og tryk på enter for at starte systemet igen.

Det lyder som om computeren ikke har noget at boote på. Hvis på HD'en
bootsektoren er beskadiget vil den opføre sig sådan.

> Fint, så kommer man til drivefittness, som ikke genkender det primære drev,

Er den understøttet af DF? Måske er den i stykker?

> [...]
> tryk på enter for at starte systemet igen . . .
>
> Hvordan kommer jeg ud af denne mildest talt uheldige sløjfe?

Bootsektoren skal genoprettes. Hør i Windows gruppen (for det bruger den
vel) og fortæl hvilken version der ligger derpå.

--
Lars

Fra : KeNzO

Dato : 11-08-03 11:15