Støj på lydkortet ved internet trafik?
Fra : SRP88

Dato : 09-08-03 20:42

Jeg har et Aopen AX4PE MAX bundkort med onboard lyd. Det er Intel
845PE chipset, med ALC650 lyd chippen. Ligemeget hvilken driver jeg
bruger kommer der støj i headsettet når der er aktivitet på nettet. Er
der nogen der har oplevet det og fundet en løsning. Det er ligemeget
om jeg surfer på nettet eller spiller cs, så er den irriterende støj
der.

Håber der er nogen der kan hjælpe, for det er rimeligt irriterende at
høre på den støj.

LAN porten sidder lige ved siden line-in, kan det være fordi net
kablet ikke er skærmet godt nok af?

Et andet problem er at lyden pludseligt forsvinder i HalfLife mods, så
jeg skal ud af spillet før lyden virker igen. Er der nogen der har
oplevet det?

Bruger Win2K hvis det kan hjælpe.

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 09-08-03 20:49

"SRP88" <steffen.paulsen@skolekom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der.
>
> Håber der er nogen der kan hjælpe, for det er rimeligt irriterende at

Onboard-lydkort lider sometider af støj fra grafikkortet. Dette høres
specielt hvis du tager et vindue på skrivebordet og flytter det rundt. Hvis
du prøver dette vil du høre at støjen forstærkes.

> LAN porten sidder lige ved siden line-in, kan det være fordi net
> kablet ikke er skærmet godt nok af?

Tvivler jeg på.

> Et andet problem er at lyden pludseligt forsvinder i HalfLife mods, så
> jeg skal ud af spillet før lyden virker igen. Er der nogen der har
> oplevet det?

Halflife og specielt hf-mods er fyldt med mange bugs. I CS forsvinder lyden
nogle gange hvis du bruger alt+tab for at skifte fra ex CS til skrivebordet.
Når du vender tilbage til CS er lyden forsvundet. Pist væk. Hvorfor? Aner
det ikke... Sådan er det på mange maskiner. Tror ikke det har noget med dit
lydkort at gøre.

Morten Holberg Nielsen

In an interstelaaarrr buuuurrssst im baaack to saaaveeee the uuuunivereerse!

Fra : SRP88

Dato : 09-08-03 20:58

On Sat, 9 Aug 2003 21:49:12 +0200, "Morten Holberg Nielsen"
<holberg19@ DELETETHIS ofir.dk> wrote:

>Onboard-lydkort lider sometider af støj fra grafikkortet. Dette høres
>specielt hvis du tager et vindue på skrivebordet og flytter det rundt. Hvis
>du prøver dette vil du høre at støjen forstærkes.

Det har ikke noget med grafikkortet at gøre. Det er kun når der er
trafik på nettet. Så snart jeg trykker stop mens en internet side
opdaterer, stopper støjen. Det er KUN ved internet trafik.

> [...]
>det ikke... Sådan er det på mange maskiner. Tror ikke det har noget med dit

Det med cs kender jeg godt, men det her er ikke på samme måde. Her
forsvinder lyden pludsligt uden jeg bruger alt + tab. På min gamle pc
forsvandt lyden ved dette, det gør den ikke på min nye. Nu forsvinder
lyden bare lige pludseligt uden at jeg har gjort noget som helst. Det
sker forresten også i andre spil. Bl.a. SplinterCell, Hitman 2 og
BF1942. Så det kan ikke være HL/CS der er noget galt med. Det er
lydkortet eller noget omkring det.

Hilsen Steffen

Fra : SRP88

Dato : 09-08-03 21:12

Problemet er løst. I hvert fald det med støjen. Mutede Line-In og
støjen forsvandt :) Ved ikke om lyden stadig forsvinder i cs, men
skal nok vende tilbage hvis det stadig sker...

Fra : Martin Johansson

Dato : 09-08-03 22:41

> Problemet er løst. I hvert fald det med støjen. Mutede Line-In og
> støjen forsvandt :) Ved ikke om lyden stadig forsvinder i cs, men
> skal nok vende tilbage hvis det stadig sker...

Der er en del lydkort, der laver støj, på udgangen hvis line-in ikke er
muted.
Det gælder både onboard lyd og SB Live og lignende.