Boot sector
Fra : Kai Andersen

Dato : 09-08-03 18:30

Måske passer gruppen ikke helt, men jeg prøver alligevel.

Jeg har haft installeret Win2000 på en maskine, men det kunne den ikke klare
og så er jeg tilbage på W98.

Nu er problemet at den starter op i Multiboot - spørger om jeg vil starte
W98 eller W2k ?

Kan jeg slippe af med denne multiboot uden at skulle geninstallere ?

/Kai

Fra : Jesper Petersen

Dato : 09-08-03 19:05

Start på en Win 98 startdiskette og skriv: fdisk /mbr så skulle det virke igen.

/Jesper

Fra : KBA

Dato : 09-08-03 21:57

Er det 100% sikkert eller bare et bud ?

/Kai

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-03 07:27

KBA wrote:
> Er det 100% sikkert eller bare et bud?

Først:

A: Fordi det roder rundt i den rækkefølge man læser noget på.
Q: Hvorfor er det et problem at skrive svaret OVER det man svarer på?

Tilbage til dit spørgsmål:

Ja.
Kommandoen "fdisk /mbr" skriver en standard win98 bootsektor til MBR.
Den bootsektor går altid direkte videre til at boote win98, uden at
spørge om noget.

Fra : Kai Andersen

Dato : 10-08-03 10:29

Øhh, ikke helt fattet ?
Skal man sidde og scrolle ned gennem alt det man har læst, for at komme til
det nye ?

Anyway, det ændrede ikke en fis. Er der andet jeg kan gøre ?

/Kai

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 10-08-03 10:38

On Sun, 10 Aug 2003 11:28:51 +0200, Kai Andersen wrote:

> Skal man sidde og scrolle ned gennem alt det man har læst, for at komme til
> det nye ?

Det gør at indlægene bedre kan læses enkeltvis.

> Anyway, det ændrede ikke en fis. Er der andet jeg kan gøre ?

My Computer -> Properties -> Advanced -> Startup and Recovery (Settings) ->
Fjern fluebenet ved "Time to display list of operating systems" eller sæt
tiden til nul.

Sådan kan man gøre i WinXP. Det er vist næsten magen til i Win2k. Ellers så
kik i hjælpen. Der står det også.

--
Lars