HP Deskjet 5552 - kontra HP Deskjet 5550 ?
Fra : Pedersen

Dato : 09-08-03 15:32

Hej.

Var i Elgiganten i dag. Der var tilbud på Hp Deskjet 5550 til 749 kr. Da jeg
kom til butikken fik jeg at vide at der var udsolgt men at de kunne tilbyde
"storebroderen" Hp Deskjet 5552 til sammen pris. Den kostede normalt 899 kr.
i elgiganten. Jeg spurte hvad forskellen var og fik at vide at det var
designet og at den kunne skrive lidt hurtigere i sort end Hp Deskjet 5550
men altså ingen ulemper.

Nu er det så bare at jeg gerne vil vide om jeg har gjort et godt køb med den
eller ville have været bedre tjent med Hp Deskjet 5550 ? Jeg kan nemlig ikke
finde den på www.edbpriser.dk så måske er det en gammen og udgået model
eller er den lige så god som sælgeren i elgiganten sagde. ?

Hvis det er helt tosset kan man jo blot benytte sig af deres 30 dages
returret så der er jo ikke nogle problemer endnu. ?

Mvh Tim

Fra : Jørgen Nellemann

Dato : 09-08-03 21:33

Hej
Efter hvad jeg ved er 5552 en model fra asien som HP Danmark ikke kender
noget til, med andre ord en paralel import, du kan derfor rende ind i
problemer hvis den går i stykker.
Jeg har selv købt 5550, som jeg syntes laver et pænt stykke arbejde, har dog
ikke prøvet med fotopatron endnu, men det når jeg jo nok.
Jeg kan kun anbefale den, se eventuelt på www.edbpriser.dk hvor du også kan
se kundevuderinger af den.

Fra : Pedersen

Dato : 09-08-03 22:04

Jeg kan se at HP 5552 er produceret i Malaysia, det står på papkassen. Men
der er ligeledes Dansk tekst samt andre sprog på kassen. Men derfor kan den
vel godt være paralel importeret.
Hvor er Hp Deskjet 5550 produceret ?

Hvis den går i stykker kan jeg godt se at der kan være problemer hvis Hp
danmark ikke vil kendes ved den. Men det kan vel ikke blive mit problem. Jeg
har jo stadig 2 års reklamationsret osv.

Ja jeg har læst på www.edbpriser.dk at Hp 5550 skulle være et godt køb.
Derfor slog jeg også til da han ville sælge mig en Hp 5552 til sammen pris
som i realiteten skulle være samme printer. Han sagde endda at den havde
nyere firmwere end 5550. ?? Men ellers må de jo have den tilbage og så må
jeg bestille en HP 5550

Hvor køber du forresten blækpatroner, jeg syntes de er dyre de orginale og
hvordan er den i forbrug med hensyn til alm. sort / hvid udskrift. Økonomisk
?

Mvh Tim

Fra : Arne

Dato : 10-08-03 08:19

Alle HP printerpatroner er utroligt dyre - og det værste af det hele - de
fylder ikke engang patronerne op.....

mvh

Eivind