Formattering af USB-nøgleringsdrev ?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 09-08-03 13:19

Jeg har anskaffet mig et såkaldt USB-nøgleringsdrev der skulle have en kapacitet
på 128 MB. Efter at jeg formatterede det med »password funktion enabled«, har
drevet nu kun en kapacitet på 3,41 MB. Hvis jeg atter prøver at formattere
drevet med den i Windows indbyggede formateringsfunktion får jeg kun "tilbudt"
at formattere drevet til 3504 kB. Ingen andre valgmuligheder

Findes der et program hvormed jeg frit kan formattere et drev til den ønskede
størrelse (selvfølgelig begrænset opad til den rent fysiske størrelse som drevet
har)?

Claus

Fra : Anders pedersen

Dato : 10-08-03 12:49

Sat, 9 Aug 2003 14:19:02 +0200, Claus E Beyer <cebeyer@hotmail.com> skrev:

> [...]
> ønskede
> størrelse (selvfølgelig begrænset opad til den rent fysiske størrelse som

Hvilket styresystem?
Der hedder en usbflashdisk.
Jeg har selv en 64 mb wmg og aldrig haft problemer med at formatere
Hvilken usbdisk er det tale om.

Anders

Fra : Claus E Beyer

Dato : 10-08-03 17:17

"Anders pedersen" <leif-pedersen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
newsrtotr3gl28lkx8@news.stofanet.dk

> Hvilket styresystem?

WinME

> Der hedder en usbflashdisk.
> Jeg har selv en 64 mb wmg og aldrig haft problemer med at formatere
> Hvilken usbdisk er det tale om.

Walk Key USB Memory Drive

(USB FLASH Memory 128 MB)

Claus

Fra : Anders pedersen

Dato : 10-08-03 18:58

Sun, 10 Aug 2003 18:17:19 +0200, Claus E Beyer <cebeyer@hotmail.com> skrev:

> "Anders pedersen" <leif-pedersen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Jeg gætter det kan være et windows problem prøv i

Har aldrig været udsat for det før

Anders

Fra : Claus E Beyer

Dato : 11-08-03 06:47

"Anders pedersen" <leif-pedersen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
newsrtpavqmn28lkx8@news.stofanet.dk

> Jeg gætter det kan være et windows problem prøv i

> Har aldrig været udsat for det før

Tak for rådet.

Det håber jeg også meget at det er, i stedet for at det skulle være selve
hardwaren der er "stået af" eller var defekt. Jeg har købt dimsen i Hamborg hos
www.medimax.de for EUR 22,-. (DKK 165,-) Billig pris for 128 MB, hvis den altså
fungerer.

Claus