Dual Celeron Processor
Fra : Peter Jensen

Dato : 07-08-03 14:05

Jeg kører med Dual Celeron 366 Processor

Så har jeg hørt at Celeron Processoren ikke længre understøtter DUAL. Er det
rigtigt og kan man ikke få en converter/adapter der kan slå det fra (som i
gamle dage på SLOT1)

Mvh
Peter

Fra : JK

Dato : 07-08-03 14:53

On Thu, 7 Aug 2003 15:05:11 +0200, "Peter Jensen" <Datamek@Changer.dk>
wrote:

> [...]
>rigtigt og kan man ikke få en converter/adapter der kan slå det fra (som i

Det er rigtigt, at celeron coppermine og celeron tualatin ikke kan
køre i dual, og der ikke nogen, der har fundet ud af at modificere
nogen slocket, så at de kan.

Man kan holde sig til P3 og P3 tualatin, de kan køre dual.

Jeg ved ikke, hvad du mener med, at slå dual fra.

Men de eneste celeron, der kan køre i dual, er din type, ppga.

ppga går op til 533 MHz celeron.

Fra 566 MHz er det fcpga, så kommer fcpga coppermine, og de går op til
1100 MHz. Tualatins starter ved 1000 og går til ca. 1400 MHz.

Celeron Villamette og Northwood fra 1700 MHz er ikke så relevant, for
der findes kun dual boards til Xeon.

mvh

John