Langsom spool på HP net printer
Fra : Thïngmand

Dato : 07-08-03 08:58

Jeg har en HP 2100TN netværksprinter, som sidder på netværk med 2 XP maskine
på en 10/100mbit switch. Problemet er at den er utrolig lang tid om at
spoole - et job på 1 Mb tager ca. 10 minutter!

Hvad gør jeg?

--
Thïngmand
www.thingmand.dk

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 07-08-03 12:30

"Thïngmand" wrote:

> Jeg har en HP 2100TN netværksprinter, som sidder på netværk med 2 XP maskine
> på en 10/100mbit switch. Problemet er at den er utrolig lang tid om at
> spoole - et job på 1 Mb tager ca. 10 minutter!

Hvor lang tid tager det hvis du laver udskrift til fil ?

/klaus

Fra : Thïngmand

Dato : 08-08-03 07:41

> Hvor lang tid tager det hvis du laver udskrift til fil ?

½ sec.

--
Thïngmand
www.thingmand.dk

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 08-08-03 08:14

"Thïngmand" wrote:

> ½ sec.

Og hvis du så sender filen af sted med FTP til printeren ?

Hvilken port er printerdriveren sat til at bruge ?

/klaus

Fra : Thïngmand

Dato : 11-08-03 07:25

> Og hvis du så sender filen af sted med FTP til printeren ?

Øhh, hvordan gør jeg det?

> Hvilken port er printerdriveren sat til at bruge ?

HP JetDirect Port

--
Thïngmand
www.thingmand.dk

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 11-08-03 09:09

"Thïngmand" wrote:

> Øhh, hvordan gør jeg det?

I kommandolinie skrives "FTP {ip-adresse på printeren}"
Tryk enter et par gange ved bruger-id og password
Skriv: "put {filnavn}" og tryk enter, for at sende filen du lavede ved
udskrift til fil.
(Bemærk at du skal stå i det bibliotek filen ligger i, eller angive den
fulde sti ved {filnavn}).
Skriv "quit" og tryk enter for at returnere til kommandolinie, og "exit"
for at lukke kommandolinie.
FTP programmet sender filen af sted og beregner så hastigheden på
overførslen.

> HP JetDirect Port

Prøv at bruge "LPR port" i stedet - bemærk at du skal have "Print
services for unix" installeret i Windows komponenter under Tilføj/fjern
programmer.

Hvis disse to metoder også er langsomme, kan du prøve at tilslutte
printeren til en af PC'ernes parallelport, og dele den til den anden PC.

/klaus