Mest lydsvage kabinetter
Fra : Christian Catu

Dato : 06-08-03 20:35

Hejsa

Jeg købte forleden et Codegen kabinet til min gamle far. Da vi fik det,
viste det sig at det var noget tyndt stads, og det larmer da også af helvede
til. Nå ja, det var billigt (300) og han er heldigvis næsten døv. Nu skal
jeg have en ny computer, som kæresten vil banke op ved siden af min (i et
Chieftech kabinet, som jeg har kæmpet med at få lydløs med plader og den
slags)
Hun skal ikke have en XP5500 processor (Læs: Det bliver bare en alm
maskine), så er der nogen der kan anbefale nogle af de gængse midi tower
kabinetter, der holder rimeligt godt på støjen?

Fra : BorreBoy

Dato : 06-08-03 22:11

"Christian Catu" <cNOSPAM@catu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> maskine), så er der nogen der kan anbefale nogle af de gængse midi tower
> kabinetter, der holder rimeligt godt på støjen?

Vinderen i denne test er måske noget...
http://www.tomshardware.com/howto/20030804/index.html

Fra : JK

Dato : 07-08-03 08:00

On Wed, 6 Aug 2003 21:34:42 +0200, "Christian Catu" <cNOSPAM@catu.dk>
wrote:

> [...]
>maskine), så er der nogen der kan anbefale nogle af de gængse midi tower
>kabinetter, der holder rimeligt godt på støjen?

Det er også en erkendelse, jeg er kommet til:

bygger man selv, hvorfor så ikke bruge et lækkert kabinet, så er
resultatet jo helt på højde, ja faktisk evt. bedre, end en mærkevare
PC.

Chieftechs kabinetter synes jeg er i meget solid plade, og deres
strømforsyninger siger kun lidt. Ellers kan man jo sætte en støjsvag
Pabst i strømforsyningen istedetfor den medfødte.

Noget af det helt vilde i dag er et aluminiums kabinet.

Desuden har jeg fundet strømforsyningen, som Dell bruger: den hedder
Nexus.

Begge dele fra svenske www.databutikken.com

Skyhawk 4638 kabinet uden psu til 654 sv.kr.

Nexus 300 W til 504 sv. kr.

Dette ville jeg købe til mig selv. Måske kan du bruge denne info.

Det er meget billigt for en alu-løsning. Thermaltake Xaser ligger på
1700 kr.

hilsen

John

Fra : Bjarke Rasmussen

Dato : 07-08-03 09:00

> Chieftechs kabinetter synes jeg er i meget solid plade, og deres
> strømforsyninger siger kun lidt. Ellers kan man jo sætte en støjsvag
> Pabst i strømforsyningen istedetfor den medfødte.

Har selv lige gjort det med stor succés! Dejlig støjsvagt.

> Desuden har jeg fundet strømforsyningen, som Dell bruger: den hedder
> Nexus.

Jeg har også haft fingrene i en Nexus strømforsygning. NX-4000. Den byttede
jeg igen, den overholdte bestemt ikke kriterierne for at være støjsvag. Den
larmede mere end den medfølgende 340 W til mit Chieftech Dragon i aluminium.

Mvh. Bjarke Rasmussen

Fra : Per Nielsen

Dato : 07-08-03 10:22

Du kan også kigge lidt her:

http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1841

Fra : Jesper Ryskin

Dato : 09-08-03 19:26

Hej Christian. Der eksisterer jo en lang række kabinetter, som der kan fås
sæt af dæmpningsmåtter til. Skal du lave virkelig lyddæmpning, så skal det
måtter til.

--

Jesper Ryskin, ejer af Webconsult
Din PC støjer! Gør noget ved det på asp.webconsult.dk eller