Nyt Lydkort (Er det overhovedet nødvendigt~
Fra : bb

Dato : 06-08-03 18:57

Jeg har et Onboard 16 bit lydkort VIA Audio 101/1 på mit VIA Technologies VT
8363 bundkort med Chipsettet VIA KT133/A. Der er installeret en AMD 800
T-Bird og 384 MB RAM

Jeg overvejer at købe et nyt lydkort, men vil man overhovedet kunne høre
forskel når man spiller MP3 filer og lign?

Vil der opstå konflikter hvis jeg forsøger at sætte et nyt lydkort i med det
ovenstående bundkort? Og hvordan fjerne man et onboard lydkort?

Hvilke lydkort skal man kigge efter. Jeg er ikke interesseret i surround og
andre 3D funktioner, men er villig til at at ofre 400-500 kr.

Er PCI lydkort det bedste??

Johs

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-08-03 19:36

"bb" <muingaza@yahoo.com> wrote:

> [...]
>
>Jeg overvejer at købe et nyt lydkort, men vil man overhovedet kunne høre
>forskel når man spiller MP3 filer og lign?

Svært at sige: jeg kender HiFi freaks der påstår at kunne høre forskel
på iøvrigt identiske forstærkere i 100K kroners klassen. Andre kan
ikke høre forskel på et anlæg til 500 kr og et til 500.000

Det er nok kun dig selv der kan afgøre om det er pengene værd.

Iøvrigt vil jeg nok mere at du skal ha' rigtig gode højttalere inden
du skifter lydkort.

>Vil der opstå konflikter hvis jeg forsøger at sætte et nyt lydkort i med det
>ovenstående bundkort? Og hvordan fjerne man et onboard lydkort?

Jeg vil anbefale dig at slå on-board kortet fra - du skal formentligt
flytte en jumper på bundkortet, men det står i manualen.

>Er PCI lydkort det bedste??

Du kan få USB kort, men er de ikke for avancerede til dit behov ?!

<mlr>

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-08-03 20:44

In dk.edb.hardware, bb <muingaza@yahoo.com> says...
> Jeg overvejer at købe et nyt lydkort, men vil man overhovedet kunne høre
> forskel når man spiller MP3 filer og lign?

Nope. Behold du bare det du har.

> Er PCI lydkort det bedste??

Det kommer an på hvad kravene er.

--