Hjælp, en underlig fejl :(
Fra : Simon [2700]

Dato : 06-08-03 07:58

Hej,

jeg sad og brugte min maskine igår, det er en
med et Abit IC7-G bundkort, 2.4GHz P4C, 4x512MB PC3200, nå men så skulle jeg
genstarte, og det ville den bare ikke. Jeg havde ikke skiftet noget hw eller
noget, bare installeret noget software der krævede en genstart (Nero v6).
og så staller maskinen når den skal til at tælle ram (lige før) se et
billede her http://www.guden.dk/fejl.jpg
min cpu vises også som en 1.2 GHz, men i starten vistes den som en 2.4GHz,
det er desuden forskellige præcist hvor meget den når at skrive af memmory,
de sidste gange jeg har prøvet at starte den skriver den det dog som på
billedet.
Jeg har prøvet at cutte strømmen, clear CMOS og holde insert nede ved
startup, det hjalp ikke en disse.
Så prøvede jeg at tage noget af rammen ud og prøve med 2 klodser kun (begge
sæt) det hjalp heller ikke, så pillede jeg cpu'en ud og satte den i igen,
det hjalp heller ikke...

Jeg er løbet lidt tør for ideer, det virker også somom der røg et eller
andet under genstartarten.. det var fra en standby mdoe i XP pro foresten,
hvis det har noget at sige ?

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe, det er lidt trættende ikke at kunne
bruge sin workstation, når ens server er så meget langsommere :((

1000 tak på forhånd.

mvh.Simon

Fra : [Anders And]

Dato : 06-08-03 08:17

> [...]
>
> Jeg håber der er nogen der kan hjælpe, det er lidt trættende ikke at kunne
> bruge sin workstation, når ens server er så meget langsommere :((

Ved godt, det er lidt bøvlet, men prøv at skifte bundkortet .. det virker
som om,
der er sket en defekt på det. Når den nu hverken tæller dine RAM eller
detekterer
din CPU-speed.

..: I doubt, therefore I might be :.

Fra : Simon [2700]

Dato : 06-08-03 09:39

> [...]
> som om,
> der er sket en defekt på det. Når den nu hverken tæller dine RAM eller

har desværre ikke et liggende der kan klare min cpu, men jeg har da en
gammel P4 1.8Ghz (den uden HT), den kunne jeg da prøve at smide i og se hvad
der sker ... det er bare underligt det sådan røg under en reboot synes
jeg...

mvh.Simon

Fra : Jesper Juul

Dato : 06-08-03 08:54

Simon [2700] wrote:
> [...]
> krævede en genstart (Nero v6). og så staller maskinen når den skal
> til at tælle ram (lige før) se et billede her

Det virker ganske vist som noget tidligt i opstarten, men det kan ikke have
noget med dette at gøre:
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=20079

Jesper Juul

Fra : Simon [2700]

Dato : 06-08-03 09:37

> Det virker ganske vist som noget tidligt i opstarten, men det kan ikke
have
> noget med dette at gøre:
> http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=20079

nej jeg brænder ikke dvd'er på den maskine, men tak for advarslen !
mvh.Simon