Strøm til Soltek 75FRN2-L Nforce2 ?
Fra : Skirk

Dato : 04-08-03 21:31

Hej

Jeg har købt et Soltek 75FRN2-L nforce2 board men min psu er kun en 300w med
et normalt atx strømstik. Jeg har smalet det hele men jeg får ikke noget
signal på skærmen, kan det være fordi jeg ikke har sat det der P4 agtige
strømstik i som jeg ikke har på min psu da jeg må skaffe en konverter først,
altså SKAL man forbinde det ?

MVH

Skirk

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-03 21:56

Skirk wrote:

> [...]
> strømstik i som jeg ikke har på min psu da jeg må skaffe en konverter først,

Det vil i hvert fald være en god idé.
Det kunne meget nemt være derfor den ikke booter.

Fra : Martin Johansson

Dato : 04-08-03 22:27

"Skirk" <eg@ef.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> signal på skærmen, kan det være fordi jeg ikke har sat det der P4 agtige
> strømstik i som jeg ikke har på min psu da jeg må skaffe en konverter

Man skal ikke forbinde det, det er der for at give øget stabilitet i
ekstreme situationer.
Jeg har kørt uden et sådant stik på mit nForce2 board, det har kørt ganske
fint.
Det med et Radeon 9700.
Jeg skal dog have anskaffet mig en kraftigere PSU, min nuværende 300W er
skyld i nogle spontane reboots engang i mellem.
Det har dog intet med det kabel at gøre.

Fra : John

Dato : 05-08-03 13:59

> [...]
> signal på skærmen, kan det være fordi jeg ikke har sat det der P4 agtige
> strømstik i som jeg ikke har på min psu da jeg må skaffe en konverter

Jeg havde det samme problem med mit Soltek. Prøver forskellige ram
,grafikkort osv.
Først da jeg skiftede strømforsyning fra en 300 W (Aopen Tower) uden P4 stik
,
til en 350 W Q-tec med P4 stik , kunne jeg få liv i bundkortet.

John

Fra : Martin Johansson

Dato : 05-08-03 14:16

"John" <jbodilsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
stik
> ,
> til en 350 W Q-tec med P4 stik , kunne jeg få liv i bundkortet.

Jeg kører med en Aopen 300W uden p4 stik, se mit indlæg ovenfor.
Det fungerer fint, bortset fra de spontane reboots engang i mellem.
Skal have skiftet den snart.
Det er et Abit NF7-S rev. 2.0

Fra : Gismo

Dato : 05-08-03 16:57

> [...]
> signal på skærmen, kan det være fordi jeg ikke har sat det der P4 agtige
> strømstik i som jeg ikke har på min psu da jeg må skaffe en konverter

Hvis du skal have det stik (skulle ikke mene det var nødvendigt) kan du købe
en adaper hos studiedata... noget nemmere end at skifte hele psuen