Runde IDE kabler med 2 stik
Fra : Thor Dreier

Dato : 04-08-03 11:13

Hej

Er der nogen der kender til steder der sælger runde IDE-kabler med to
stik på - altså et der skal sidde i controlleren/bundkortet og et der
skal sidde i et drev. Alle de runde IDE-kabler jeg kan finde er med 3
stik på (altså beregnet til to drev).

På edbpriser.dk har de nogle hvor der står "2 connectors" ud for, men
når man går ind på forhandlernes hjemmesider så viser det sig at det er
med 3 stik.

mvh Thor

Fra : Pah

Dato : 04-08-03 16:04

Hvis det ikke er prisen der skræmmer, så kan du bare klippe det
overflødige stik og kabelstump af.

Anders

In article <blqXa.45039$Kb2.1926643@news010.worldonline.dk>,
news@cheater.dk says...

Fra : Thor Dreier

Dato : 04-08-03 16:26

Pah wrote:
> Hvis det ikke er prisen der skræmmer, så kan du bare klippe det
> overflødige stik og kabelstump af.

Det kunne jeg selvfølgelig, men er der så ikke en chance for at kablet
ikke kan overføre med samme hastighed (eller det har måske ikke nogen
indflydelse her).

Kablerne skal bruges sammen med IDE133 diske og en RAID-controller med
kun én disk på hver kanal, og jeg vil gerne både undgå flade kabler (dem
har jeg ellers set med 2 stik) og stik der ikke bliver brugt og bare
sidder i vejen.

Thor

Fra : Pah

Dato : 04-08-03 18:07

Du kan sgtens klippe det over. Du skal bare skre dig at der ikke er
nogen af lederne der blevet mast mod hinanden. Det skal altså være et
rent snit.
Anders

In article <SVuXa.45220$Kb2.1933776@news010.worldonline.dk>,
news@cheater.dk says...

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-08-03 17:09

Thor Dreier <news@cheater.dk> wrote:

>Er der nogen der kender til steder der sælger runde IDE-kabler med to
>stik på - altså et der skal sidde i controlleren/bundkortet og et der
>skal sidde i et drev.

De kan da sikkert findes, eller i hvert fald laves på bestilling...

Men der laves millioner af standardkablerne og du er nok noget nær den
eneste i Danmark der ønsker kabler med 2 stik, så de bli'r sikkert
ikke helt billige.

Hvorfor ikke bare acceptere det extra stik

<mlr>