sjovt problem med IBM ..... hjælppppp mig ~
Fra : Peter M

Dato : 03-08-03 08:24

Hejjjj D.E.H
Jeg har lige været nede og hjælpe en ven med hans IBM 300 PL.
Den kan ingenting
Når den starter op kommer den med den mest mærkelige melding jeg har set til
dato
Den siger : "184 Asset kontrolantenne ikke registreret"
Er her nogle der ved hvad det kan være for en størrelse ?
For såvidt jeg ved er computeren ikke blevet klonet med et TV
Bortset fra det kan den heller ikke boote fra hverken Cd eller A, og
harddisken er pludselig blevet slettet eller hvad der nu er sket , da
den siger at den mangler operativsystemet selv om der ikke er nogle der har
slettet den siden det har virket sidst

Mvh
Peter M.

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 03-08-03 10:23

"Peter M" <lpm@it.dk_remove> wrote in

> Den siger : "184 Asset kontrolantenne ikke registreret"

Er 'Asset Care' og 'Asset ID' sat til 'Enabled' i BIOS? (Tryk F1 under
boot for at kommer derind).

Er RFID antennen sat til?

Jf.
http://www-3.ibm.com/pc/support/site.wss/pageRedirect.do?page=MIGR-4E6JZT

Hvis der ikke er en RFID antenne, så skal 'Asset Care' og 'Asset ID'
sikker sættes til 'Disabled'. Bare et gæt, jeg kender ikke så meget til
de dimser, men det er da et forsøg værd.

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : Peter M

Dato : 09-08-03 14:10

> [...]
> sikker sættes til 'Disabled'. Bare et gæt, jeg kender ikke så meget
> til de dimser, men det er da et forsøg værd.

1000 tak for hjælpen
vi må se på om vi kan få det til at virke

mvh
Peter M.