Compaq servere
Fra : Jesper Juul

Dato : 02-08-03 20:56

Jeg har fået fat i et par Compaq servere, men ved ikke ret meget om dem.
(Proliant 5500) Er der nogen som ved om der er et eller andet sted på
Compaqs hjemmeside hvor man kan indtaste deres serienummer, og så få at vide
hvad de indeholder?

Jesper Juul

Fra : Esben

Dato : 02-08-03 21:27

"Jesper Juul" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (Proliant 5500) Er der nogen som ved om der er et eller andet sted på
> Compaqs hjemmeside hvor man kan indtaste deres serienummer, og så få at

Du bør kunne finde noget ved at søge på partnummeret (typisk xxxxxx-xxx) i
Google.

--
Esben

Fra : Jesper Juul

Dato : 02-08-03 21:34

"Esben" <sordiahp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Jesper Juul" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
> vide
>
> Du bør kunne finde noget ved at søge på partnummeret (typisk xxxxxx-xxx) i
> Google.

Tak, men det gav desværre ikke noget resultat.

Jesper Juul

Fra : Esben

Dato : 02-08-03 21:46

> "Esben" <sordiahp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tak, men det gav desværre ikke noget resultat.

Prøv at sende et nummer.

--
Esben

Fra : Jesper Juul

Dato : 02-08-03 22:03

> "Jesper Juul" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse

> dem.

> at

> Prøv at sende et nummer.

Jeg kom vist til at sende den på mail, sorry.
Her er nummeret: 352647-001

Jesper Juul

Fra : Esben

Dato : 02-08-03 23:11

> Jeg kom vist til at sende den på mail, sorry.
> Her er nummeret: 352647-001

Jeg kunne heller ikke umiddelbart finde noget på det nr. Der er dog enten
tale om en dual Pentium Pro 200Mhz, eller dual Pentium 3 Xeon 400-550MHz. Du
finder masser af information om de gamle HP og Compaq-servere her:
http://h18004.www1.hp.com/products/servers/platforms/retired.html

--
Esben

Fra : Jesper Juul

Dato : 03-08-03 08:09

> [...]
Du
> finder masser af information om de gamle HP og Compaq-servere her:

Jeg har fundet ud af det er en 4x 500Mhz P2 Xeon 512kb cache med 1 Gb ram.

Jesper Juul

Fra : Esben

Dato : 02-08-03 23:14

"Jesper Juul" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kom vist til at sende den på mail, sorry.
> Her er nummeret: 352647-001

Det nr der kunne iø godt ligne et reservedelsnummer - er det det der står
bag på maskinen?

--
Esben

Fra : Jesper Juul

Dato : 03-08-03 08:09

> "Jesper Juul" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det nr der kunne iø godt ligne et reservedelsnummer - er det det der står
> bag på maskinen?

Jep.

Jesper Juul

Fra : Kim Nielsen

Dato : 03-08-03 05:59

> [...]
> (Proliant 5500) Er der nogen som ved om der er et eller andet sted på
> Compaqs hjemmeside hvor man kan indtaste deres serienummer, og så få

Er det ikke nemmer at åbne låget og SE hvad de indeholde, eller we under
_Denne computer_ hvis de køre en tidssvarende version af Windows.???

Indsendelse af et serienummer giver jo i bedstefald fabriks
konfikuratioen - som jo ikke nødvendigvis svare til den nuværende
konfiguration.

- § - Kim Nielsen - § -

Fra : Jesper Juul

Dato : 03-08-03 08:11

"Kim Nielsen" <please@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >

> Er det ikke nemmer at åbne låget og SE hvad de indeholde, eller we under
> _Denne computer_ hvis de køre en tidssvarende version af Windows.???

Jeg har også haft den åben og har fundet lidt ud af hvad den indeholder ( 4x
500Mhz P2 Xeon 512 b cache, 1 Gb ECC ram og 2x 9,1 Gb scsi diske), det var
mere de obskure ting såsom raid controller og lign. Det er NT ikke så flink
til at vise.

Jesper Juul

Fra : Henning

Dato : 03-08-03 16:29

On Sat, 2 Aug 2003 21:56:29 +0200, "Jesper Juul" <nospam@deaster.dk>
wrote:

> [...]
>Compaqs hjemmeside hvor man kan indtaste deres serienummer, og så få at vide

www.compaq.com/csn - men du skal være oprettet som bruger.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk