Proxy og Post
Fra : TK-data.dk

Dato : 04-04-01 12:45

Hej
er der ike en venlig sjæl der kan hjælpe mig lidt ???
Jeg har nu i 3 dage forsøgt "uden held" at få vores E-mail gennem
proxyserveren
MSProxy 2.0 på WinNT 4.0 med service pack 6
Jeg har simpelthen prøvet alt hvad jeg kan komme i tanke om, vi kan fint
browse rundt på internet gennem proxyserveren, men lige så snart at vi
prøver at hente post så knækker "filmen"
Vi er koblet på internet gennem en Speedsterm Adsl router fra TælleDK som er
forkonfiguret så den har jeg slet ikke pillet ved.
Jeg har selvfølgelig 2 netkort i serveren
Routeren's IP192.168.1.1 Proxy 192.168.1.2 SUB 255.255.255.0

Internnet Proxy, DHCP 192.168.2.1 DHCP Scope 192.168.2.10 - 50
SUB 255.255.255.0

Jeg har prøvet at åbne for en masse porte udover port 25 & 110 som jo er dem
SMTP & POP3
bruger
men ligemeget hjælper det
hvergang jeg prøver at hente post gennem Proxy'en får jeg altid samme fejl
Fejlnummer 10060 , jeg er godt klar over at det er en timeout men jeg
forstår ikke hvorfor.

Jeg har prøvet at opdatare klienterne men uden held

Hjææææællllllllppppppplp

Mvh. Per Larsen
Per@moniq.dk

Fra : Anders Hansen

Dato : 04-04-01 19:52

Hej

Jeg mener at have læst at de forskellige porte er mappet til forskellige
IP'er. dvs. f.eks

mail-server IP er 192.168.2.3 (kan ikke huske hvad der er til hvad med den
går fra 2-6)

FTP-server er så mappet til en anden IP osv.

ellers så ring til TDC de kan sikkert fortælle dig hvilke IP'er der er til
hvad.

Hilsen

Anders Hansen

Fra : Peter Kilsgaard

Dato : 05-04-01 08:16

Hej

Du skal installere winsocks clienten på dine klienter og lade dem "pege" på
din proxy, derefter skal du på din proxy server
åbne winsocks proxy servicen og herefter vælge permissions vælge protokollen
NNTP,POP3 samt SMTP og herefter give dine bruger adgang, så virker det.

Nb

Protokollen NNTP er kun hvis du skal bruge nyhedsgrupper

/Peter