hvordan tilslutte 2 skærme til 1 pc ?
Fra : lars pivot

Dato : 01-08-03 18:17

2 skærme, hvilket grafikkort ?

Jeg ved absolut intet om grafikkort, så derfor håber jeg der er hjælp at
hente her i gruppen.

Jeg har fået en ekstra 17" skærm og jeg kunne godt tænke mig, at tilslutte
begge skærme til min pc,

således at jeg kunne have "grafikken" på den ene skærm og alle
værktøjspaletterne på den anden.

Men jeg ved ikke, hvilket grafikkort, der skal proppes i maskinen for at få
det til at virke - og er det bare gjort med et nyt grafikkort ?

Grafikkortet som pt. sidder i min pc hedder "Asus GeForce 2 64Mb AGP", men
det dur vel ikke til 2 skærme ?

På forhånd tak for assistance.

Lars Pivot

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-08-03 19:21

"lars pivot" <pivot@mail.dk> wrote:

> [...]
>hente her i gruppen.
>
>Jeg har fået en ekstra 17" skærm og jeg kunne godt tænke mig, at tilslutte

God ide - hvis du har plads på skrivebordet til 2 skærme.

Du skal ha' et grafikkort der understøtter 2 skærme - dvs har 2
skærmstik, ikke noget større problem. Stort set ethvert kort kan
leveres i 2 skærms udgave.

Hvis du ikke stiller store krav ka' du sikkert finde et ældre GeForce2
kort til 3-5-600 kr hos nærmeste computer pusher.

<mlr>

Fra : Nikolas \(2200\)

Dato : 01-08-03 20:37

Find et gammelt pci kort og sæt det i sammen med AGP kortet, så sætter du
bare en skærm på hver, med din primær skærm på agp kortet.

Mvh Nikolas

Fra : Morten Wulff Nielsen

Dato : 03-08-03 14:23

Kort med en så kaldt DVI udgang kan også bruges. der følger en adapter med
så man kan sætte en alm skærm på. ( DVI er normalt til TFT skærme )
Har selv et ASUS V9780 tror jeg det hedder. og jeg køre med 2 skærme !

MVH

Morten