Boot af Compaq Deskpro uden keyboard?
Fra : Thore

Dato : 31-07-03 21:31

Hej.... en lille smal sag...:)

Har en Compaq Despro 2000 (200 MHz), der skal bruges sammen med en
hjuludmåler (autobranchen).

Hjuludmåleren kører med sit eget special keyboard/interface, og standard
keyboard er derfor overflødigt (og ikke-ønskeligt).

Deskpro'ens bios har ingen mulighed for disable af keyboard og der er
derfor en POST-fejl, hvorefter den ikke boot'er.

En løsning er at adskille et keyboard og pakke printet i en pose,
montere det i maskinen, stikke kablet ud bagpå og ind i PS/2-porten, men
den løsning er jo ikke så elegant...:)

En anden løsning er en af de KVM-switchboxe med keyboard/mus emulation,
men det koster jo..:(

Kan man lave en "dongle" - loop-stik e.l.? (F.x. med et løst PS2- stik?)
Nogen der ved, hvilke ben, der skal kortsluttes (hvis det er en løsning)

Andre ideer?

Venlig hilsen / Best regards

Thore 'S' 1952 - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund
Croma 2.0 ie 1993 - Pluto 1.2 60SX 1997 - Adria Unica 502 LH 1996

(fjern 'Z'-erne hvis du mailer direkte)

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 31-07-03 21:47

"Thore" <dinotec@pc.dk> skrev i en meddelelse

<snip> at boote uden keyboard </snip>

> Kan man lave en "dongle" - loop-stik e.l.? (F.x. med et løst PS2-
> stik?) Nogen der ved, hvilke ben, der skal kortsluttes (hvis det er
> en løsning)
>
> Andre ideer?

Måske du kan få en ide ved at kigge på hvordan stikket er lavet:
http://hwb.sunsite.dk/
Vælg "Connectors" - under "Keyboards:" er bla. "Keyboard (6 PC)" som er det
stik som er i mine keyboards.
Et stik koster ca 15 kr. i en elektronik biks.

Kan være du skulle prøve over i news:dk.teknik.elektronik

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Thore

Dato : 31-07-03 22:23

On Thu, 31 Jul 2003 22:46:45 +0200, "Soeren Nielsen"
<soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> wrote:

> [...]
>http://hwb.sunsite.dk/
>Vælg "Connectors" - under "Keyboards:" er bla. "Keyboard (6 PC)" som er det

Hej...jeg har kigget på HW-book, men ikke blevet klogere...:(

>Kan være du skulle prøve over i news:dk.teknik.elektronik

Prøver jeg...

Fra : Leony

Dato : 01-08-03 06:51

"Thore" <dinotec@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Har en Compaq Despro 2000 (200 MHz), der skal bruges sammen med en
> hjuludmåler (autobranchen).

Har selv sådan en, men det er en sløv fætter på 166 MHz

> Deskpro'ens bios har ingen mulighed for disable af keyboard og der er
> derfor en POST-fejl, hvorefter den ikke boot'er.

Det er et stykke tid siden jeg har haft den tændt, men kan du ikke et
eller andet sted i BIOS vælge at "ignore all errors on boot" eller noget
i den retning. Der plejer at være en sådan mulighed på de fleste af de
computere jeg har kigget på. Det kan selvfølgelig ikke udelukkes at
denne mulighed er sparet væk på en Compaq.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/