Hvilket kabinet til P3 bundkort...
Fra : Magnus

Dato : 30-07-03 11:11

Jeg har købt et Asus P4P800 Deluxe som jeg vil sætte i min maskine istedet
for et P3 bundkort.

Nu vil så have et billigt kabinet som jeg kan sætte P3 bundkortet og lave en
reserve computer ud af den.

Men hvad skal jeg kigge efter når jeg søger efter et kabinet på edbpriser.dk
for at få et som passer og med den rette strømforsyning?

/Magnus

Fra : Kai Andersen

Dato : 30-07-03 13:00

Kig hos www.datatel.dk eller www.herlevdata.dk
Et bundkort P3 mener jeg kun kan være et atx, og man kan næsten kun få
kabinetter med min 300w idag.
Jeg kan anbefale Codegen med USB og lyd trukket ud på fronten, de er totalt
lydløse, og der sidder en ekstra kabinetkøler i (som dog larmer, jeg bruger
den ikke)
Jeg har 2 af dem selv, købt fordi de var billige, men blev meget overrasket
over deres lyd (eller mangel på samme)
God fornøjelse.
Kai

Fra : Leony

Dato : 30-07-03 13:28

> [...]

> Men hvad skal jeg kigge efter når jeg søger efter et kabinet på
> edbpriser.dk for at få et som passer og med den rette strømforsyning?

Et kabinet som kan tage ATX boards (hvis dit board er MicroATX, så kan
du nøjes med det) og en strømforsyning på ca. 250 Watt.

9 ud af 10 gange får man hvad man betaler for. Hvis du køber et billigt
kabinet, så risikerer du at få en strømforsyning med dårlige komponenter
og et metalkabinet der er tyndere end en blikdåse. Da kabinettet,
såfremt ATX standarden består, vil kunne huse dine næste 2 computere, så
er kabinettet, imo, et dumt sted at spare.
Selv har jeg et Chieftec kabinet som jeg er ganske godt tilfreds med.
Strømforsyningen er af rimelig god kvalitet og der er brugt en
imponerende mængde metal til selve kabinettet (der kunne nok laves 5-6
Codegen eller Q-Tec kabinetter af mit fulltower. Kabinetsiden vejer
alene 2 kilo).

Chieftec er lidt dyrere, men det er klart alle pengene værd.
Aopen leverer også et rimeligt godt produkt til en billig penge.

Du kan selvfølgelig vælge at købe et Codegen eller et Q-Tec kabinet og
spare nogle penge, da ovenstående blot er min mening.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/