HP Lacer II /Canon LBP 4
Fra : Jan Bach-Hansen

Dato : 30-07-03 07:05

Jeg har en printer, (gammel), der er begyndt at lyde "underligt".

Den skriver almindeligvis fint, men en gang imellem, når jeg beder den
udskrive, lyder det som en jetjager, der bliver ved med at øge fart. Selve
lyden, har den altid lavet når den varmer op, men nu fortsætter det. Efter
et par sekunder kommer en fejmeddelelse Error 52. I mange tilfælde kan jeg
blot slukke og tænde igen, men hvad kan det være.

Kan godt lyde som en motor, hvor fartreguleringen ikke virker periodisk, men
da der intet sker, kan det være en motor, der "ikke får ved", hvad den nu
skal trække/aktivere.

Kender nogen fejlen, og hvordan den afhjælpes, vil jeg blive glad

Jan

Fra : Jan Andersen

Dato : 30-07-03 07:13

Hejsa.

"Jan Bach-Hansen" <janbach@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal trække/aktivere.
>
> Kender nogen fejlen, og hvordan den afhjælpes, vil jeg blive glad

Har selv en LBP4+, der også kommer med den fejl ind imellem, det er fuseren
der er ved at gå, en ny kan i DK fås for ca 1000, så når den går er
printeren på vej mode containeren.

***spamsikring fjern i email addresse***

//Jan

Fra : Wass Up

Dato : 30-07-03 08:55

"Jan Bach-Hansen" <janbach@mail.tdcadsl.dk> wrote in message
> Jeg har en printer, (gammel), der er begyndt at lyde "underligt".
>
>Error 52. I mange tilfælde kan jeg
> blot slukke og tænde igen, men hvad kan det være.
> Kender nogen fejlen, og hvordan den afhjælpes, vil jeg blive glad

Din Laser/scanner er så småt ved at stå af en ny koster: tjaa HP levere den
ikke mere, jeg tror jeg kan støve en op på mit lager, men kan først tjekke
om 3 uger, gæt selv hvorfor.

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 30-07-03 18:49

Jan Bach-Hansen wrote:
> [...]
> får ved", hvad den nu skal trække/aktivere.
>
> Kender nogen fejlen, og hvordan den afhjælpes, vil jeg blive glad

Din scannermotor mister syncroniseringen. Den mangler en optisk
tilbagekobling til regulering af hastigheden, og forsøger at spinne op
for at fange 'vinduet' igen. Det kan skyldes snavs/støv internt i
scanneren.
Den periodiske fejl tyder på dette.

--
Carsten (3600)
HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser