Mere info på mit gode tilbud
Fra : er

Dato : 28-07-03 10:20

Jeg har fået noget mere info på mit tilbud:

AMD Athlon Thoroughbred XP 2600+ (2133MHz)

Bundkort Via KT400 Chipset bundkort
ECS L7VTA

Ram 256, DDR-SDRAM PC2100
Kingston 2. parts

Harddisk 40GB IDE
Maxtor Ultra Dma/133 5400Rpm (2F040L0)

Kabinet ATX Midi Tower
Task TK-5200

Pris med moms 2.799 kr.

Computeren skal bruges til programmerne: InDesign, Adobe
Illustrator/Photoshop, AutoCad, 3D Studio Max

Det bliver ikke optimalt, men min SU kan ikke bære mere.

Johs

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 28-07-03 10:43

"er" <dfg@sdf.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har fået noget mere info på mit tilbud:
>
> AMD Athlon Thoroughbred XP 2600+ (2133MHz)
>
> Bundkort Via KT400 Chipset bundkort
> ECS L7VTA

Så vidt jeg kan se er der ikke onboard grafikkort, så har du ikke glemt det?

> Ram 256, DDR-SDRAM PC2100
> Kingston 2. parts

Det var ikke mange ram.

> Harddisk 40GB IDE
> Maxtor Ultra Dma/133 5400Rpm (2F040L0)

Tror ikke du bliver glad for den. Den er langsom (12ms søgetid), og du vil
sikket komme til at savne plads.

> Kabinet ATX Midi Tower
> Task TK-5200

Kender det ikke.

> Pris med moms 2.799 kr.
>
> Computeren skal bruges til programmerne: InDesign, Adobe
> Illustrator/Photoshop, AutoCad, 3D Studio Max

I dit næste indlæg nævner du kun spil og tekstbehandling?

> Det bliver ikke optimalt, men min SU kan ikke bære mere.

Jeg ville ikke købe den maskine, det er jo de mindste og billigste
komponenter hele vejen, og du vil helt sikkert sidde og ønske en ny computer
om ½år, og så har du ikke sparet noget.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : er

Dato : 28-07-03 11:02

> Så vidt jeg kan se er der ikke onboard grafikkort, så har du ikke glemt
det?

Jeg har ikke skrevet de ting som der ikke har været tvivl om.

> I dit næste indlæg nævner du kun spil og tekstbehandling?

Ja det er lidt forvirrende, da jeg skal have sat to systemer sammen.

Johs

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 28-07-03 11:05

> Jeg har ikke skrevet de ting som der ikke har været tvivl om.

Så er det jo svært at vurdere om det er godt elle skidt.

> Ja det er lidt forvirrende, da jeg skal have sat to systemer sammen.

Er de begge til dig?

Fra : er

Dato : 28-07-03 11:09

"Soeren Nielsen" <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "er" <dfg@sdf.com> skrev i en meddelelse

> Så er det jo svært at vurdere om det er godt elle skidt.

se evt. forrige indlæg.

> Er de begge til dig?

Kun skærmen

Den samlede computer er til min søster, men vi er lige flade.

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 28-07-03 11:19

"er" <dfg@sdf.com> skrev i en meddelelse
news6Va.40165$Kb2.1695009@news010.worldonline.dk
> "Soeren Nielsen" <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> skrev i en
> meddelelse news:bg2sf3$fvh$1@sunsite.dk...

> Kun skærmen

Tvivler på at du bliver glad for så billig en skærm. Der er en grundt til at
der findes billige og dyre skærme.

Prøv at spøre om skærmen i news:dk.edb.hardware.skaerm men du skal lige vide
at dem som sidder i den gruppe går op i billedekvalitet, så det bliver nok
svært at høre rosende ord om så billige skærme.

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 28-07-03 12:42

er skrev:

> Computeren skal bruges til programmerne: InDesign, Adobe
> Illustrator/Photoshop, AutoCad, 3D Studio Max

Jeg er bange for at du med disse programmer vil kommer til at lide lidt
under at du kun har 256MB RAM...

> Det bliver ikke optimalt, men min SU kan ikke bære mere.

RAM kan man heldigvis altid købe sig en ekstra stang af senere
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : JK

Dato : 28-07-03 10:59

On Mon, 28 Jul 2003 11:20:19 +0200, "er" <dfg@sdf.com> wrote:

>Jeg har fået noget mere info på mit tilbud:
>
>AMD Athlon Thoroughbred XP 2600+ (2133MHz)

Hvorfor ikke nøjes med en 2400+ og bruge de sparede penge på 256 Mb
mere ram.

En 2400+ kører jo 2 GHz, det er da et rundt tal.

>Bundkort Via KT400 Chipset bundkort
>ECS L7VTA

Ikke mit ønske mærke. Alt andet er bedre, og næsten ligeså billigt.
Hvorfor ikke et nforce2 ?
Du kan få et billigt uden sata og firewire og raid.

>Ram 256, DDR-SDRAM PC2100
>Kingston 2. parts

Hvis du ser på edbpriser.dk så er pc2700 kingston billigere. Det er
fordi der sælges mere pc2700 ram i dag. Næsten ingen køber pc2100.

>Harddisk 40GB IDE
>Maxtor Ultra Dma/133 5400Rpm (2F040L0)

En 5400 rpm !
7200 rpm er da næsten 50% hurtigere. Du kan få en 40 Gb med 2 Mb cache
for 515 kr. og 7200 rpm

Hvad med grafikkort ? Jeg kan anbefale noget radeon. Det er meget
billigt med kun 32 eller 64 Mbyte ram, 256 til 500 kr.

hilsen

John

Fra : er

Dato : 28-07-03 11:07

> Hvorfor ikke nøjes med en 2400+ og bruge de sparede penge på 256 Mb
> mere ram.
>
> En 2400+ kører jo 2 GHz, det er da et rundt tal.

Men alle de 2400+ systemer jeg har set kommer med onboard graffikkort, jeg
har kun meget skrabet erfaring med at sætte en computer sammen selv.

> Ikke mit ønske mærke. Alt andet er bedre, og næsten ligeså billigt.
> Hvorfor ikke et nforce2 ?
> Du kan få et billigt uden sata og firewire og raid.

*Hvem sælger et samlet system, med det bundkort?

*

*

> Hvad med grafikkort ? Jeg kan anbefale noget radeon. Det er meget
> billigt med kun 32 eller 64 Mbyte ram, 256 til 500 kr.

*

Det lyder som om der er et bedre alternativ, men det kræver jo at man køber
de enkelte dele og selv sætter det sammen.

Johs

Fra : JK

Dato : 28-07-03 12:10

Prøv så på www.shg.dk at lave en byg-selv-computer med et bedre
bundkort.
De tager 450 for at samle skidtet.

Men de 450 vejer jo tungt i et budget på den lille størrelse.

mvh

John

Fra : Gismo

Dato : 28-07-03 13:47

> Men alle de 2400+ systemer jeg har set kommer med onboard graffikkort, jeg
> har kun meget skrabet erfaring med at sætte en computer sammen selv.

Er barton 2500 må da værer nede på ca samme pris og den yder merer end deres
XP cpuer

> *Hvem sælger et samlet system, med det bundkort?

Sæt det selv sammen. Med mindre du har 12 tommelfingre er det lige til -
evnt hør her eller på www.exp.dk hvis det ikke virker

Gismo

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 28-07-03 12:38

"er" skrev:
> Det bliver ikke optimalt, men min SU kan ikke bære mere.

Check også priserne på http://www.prcdata.dk/

Mvh, Lars

www.recorder.dk - Sammenligning af HD & DVD optagere

Fra : Thomas Hansen

Dato : 28-07-03 19:11

> [...]

> Illustrator/Photoshop, AutoCad, 3D Studio Max
>
> Det bliver ikke optimalt, men min SU kan ikke bære mere.

Hej Johs

Hvad med at overveje at købe brugt? Når dit budget er så presset vil du får
mere for pengene brugt. Og iforhold til dit hardware valg er der sikkert en
del som har lignende systemer tilsalg.

Se markeds gruppen, Qxl eller DBA

/Thomas