Memtest86
Fra : Bach|DK|

Dato : 28-07-03 07:53

Er det et sundhedstegn når man i memtest86 3.0 får 3300 errors i test 5?
Behøver det være rammene der fejler, eller kan det være andet som fx.
det slot det sidder i? Rammene er nemlig splinternye Kingston PC2700
(KVR333X64C25/512) så de kan da umuligt fejle allerede?

--
Michael Bach

ICQ#: 56140045
OE Quotefix: http://flash.to/oe-quotefix/

Fra : Seth

Dato : 28-07-03 08:59

"Bach|DK|" <m_bach_f@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det slot det sidder i? Rammene er nemlig splinternye Kingston PC2700
> (KVR333X64C25/512) så de kan da umuligt fejle allerede?

Nye ram kan da også fejle...
Prøv med en installation med flere forskellige blook, windows xp er god til
at find fejl.

Mvh
Bo

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-07-03 09:12

In dk.edb.hardware, Bach|DK| <m_bach_f@FJERNDETTEhotmail.com> says...
> det slot det sidder i? Rammene er nemlig splinternye Kingston PC2700
> (KVR333X64C25/512) så de kan da umuligt fejle allerede?

Som Seth skriver, så kan det stadig godt være defekt.

Prøv at installere OS/2 2.1 på maskinen. Det er ikke en joke. De tidlige
32 bit OS/2-versioner var _meget_ kritiske med hardwarekvaliteten. Det
var muligvis årsagen til at det aldrig rigtigt slog igennem.
Hardwarekvaliteten var generelt for dårlig i begyndelsen af 90'erne.

Hvis du kan installere en gammel OS/2 på din maskine, så fejler
hardwaren ingenting

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Leony

Dato : 28-07-03 14:21

> [...]

> fx. det slot det sidder i? Rammene er nemlig splinternye Kingston
> PC2700 (KVR333X64C25/512) så de kan da umuligt fejle allerede?

Hvis du har en Athlon så læs lige under "known problems" på Memtest's
hjemmeside.

Generel info:
Som regel er RAM defekt eller fuldt funktionelle - de bliver ikke slidt.
Måske har du zappet dem med statisk elektricitet ved monteringen - måske
var de zappet inden du modtog dem.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Bach|DK|

Dato : 28-07-03 21:38

Leony wrote:

> Hvis du har en Athlon så læs lige under "known problems" på Memtest's
> hjemmeside.

Tak for den der oplysning! Har en athlon og jeg har sat rammene ned til
PC2100 og nu kører det uden fejl. Jeg må lige lege lidt med de
forskellige indstillinger i BIOS for at se om jeg kan få det til at køre
optimalt.