Mit første TV-kort - hvilket?
Fra : Alex Jensen

Dato : 27-07-03 18:03

Hej NG

Jeg skal investere i et TV-kort til min nyere P4-PC. Pc'en består bl.a. af
et Radeon 9000 grafikkort med TV-out. Desuden har jeg en Samsung TFT-skærm
(SyncMaster 152T, 15", 1024x768).

Da det er første gang, jeg skal have et TV-kort, vil jeg gerne have nogle
gode råd til hvad, jeg med fordel kan købe. Hvilke ting skal jeg være
opmærksom på eller gå efter, når kortet vælges? Er der evt. nogle
hjemmesider, jeg bør besøge for information?

Jeg har set et andet sted, at nogle anbefaler et TerraTec Cinergy TV 400
eller et TerraTValue. Vil i her også anbefale et af disse eller er der
andre modeller, der er bedre til prisen?

Betyder det noget, jeg har en TFT-skærm, når jeg gerne vil kunne se/optage
kabel-TV på min PC?

På forhånd tak!

AJ

Fra : Lyrik

Dato : 28-07-03 09:09

"Alex Jensen" <alex@FJERNDETTEalexjensen.dk> wrote in message
> [...]
>
> Da det er første gang, jeg skal have et TV-kort, vil jeg gerne have nogle
> gode råd til hvad, jeg med fordel kan købe.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Prøv at gå ind på siden for en forhandler du stoler på og se hvilke kort han
sælger.
Selv stoler jeg på Shg :
http://www.shg.dk/
Her står hvad kortene kan. Den der med at de går uden om processoren og ikke
belaster den, skal du ikke være nervøs for. Det gør de allesammen!
Kig efter:
Stereo
FM radio
Teksttv.

Den der med opløsning AA x BB har jeg altid stillet mig skeptisk til.
Hvis kortet ikke viser fuld skærm, så er det fordi SOFTWAREN låser kortet.
Med passende software viser de alle fuld skærm mig bekendt.
Testet med Pinnacle PCTV Rave.
Den medfølgende software låse ofte kortet til for eksempel at kunne grabbe i
640 x 480 eller 320 x 240 eller lignende.
Her gælder ligeledes at med passende software så grabber de i den størrelse
som man selv vælger.
Igen ifølge egne erfaringer.
Køb ikke et overdyrt kort.

Hilsen
Jens

Fra : Bo

Dato : 30-07-03 10:02

Alex Jensen wrote:
> [...]
> jeg være opmærksom på eller gå efter, når kortet vælges? Er der evt.
> nogle hjemmesider, jeg bør besøge for information?

Der er en test af et kort her:
http://www.bjorn3d.com/_preview.php?articleID=314

Andre links:
http://www.tv-cards.com/

Hvis du vil holde processor belastningen nede ved optagelser skal du have et
kort med hardware encoder såsom Hauppage PVR 350. Men med en nyere P4 er det
nok ikke så relevant med mindre du belaster den meget mens den optager.

Fra : Sandholt

Dato : 17-08-03 16:17

"Bo" <no@mail.com> wrote in message news:bg81jj$91u$1@news.cybercity.dk...

> Der er en test af et kort her:
> http://www.bjorn3d.com/_preview.php?articleID=314

Hej
Du skulle vel ikke vide hvor man kunne købe dette Tvkort i DK ? det har jo
fået fede anmeldelser og evt. ca pris Dkr ?

På forhånd Tak

Just