Opgraderings-spørgsmål
Fra : [DK]Stegtflæsk

Dato : 27-07-03 13:52

Hej NG.

Jeg har et ECS K7S5A bundkort, hvor jeg hidtil har kørt med en 800 MHz
Duron.
Nu har jeg så, i en anfald af køberaseri, købt en AMD Athlon XP 2200+.
Kan den mon bruges med mit motherboard, som skulle kunne klare op til 2,1
GHz?
Og vil I kunne anbefale en god og stille køler hertil?

MVH Mikey
--

"Der findes to ting, som er uendelige:
Universet og den menneskelige dumhed.

Fra : JK

Dato : 27-07-03 19:48

On Sun, 27 Jul 2003 14:52:07 +0200, "[DK]Stegtflæsk"
<news1@thiemer.dk> wrote:

> [...]
>Nu har jeg så, i en anfald af køberaseri, købt en AMD Athlon XP 2200+.
>Kan den mon bruges med mit motherboard, som skulle kunne klare op til 2,1

Ja, det kan den snildt. Men du skal nok opdatere bios først. Husk det
er en amibios, så du skal hente flasheren også hos

www.ecs.co.tw under support

bundkort revision er printet på bundkortet.

>Og vil I kunne anbefale en god og stille køler hertil?

Hvad men thermaltake silent storm eller silent viking. Det er dog ikke
nogen ekstrem cpu.

Check lige med dit ram. Kan det køre 133 MHz, som sådan en 2200+ skal.
Da den er dualpumped, kalder de det 266 fsb, men for bundkort og ram
er det 133.

mvh

John

Fra : Mikey78

Dato : 30-07-03 14:03

Tak for svaret, men nu blev det pludselig uaktuelt.
Jeg nåede nemlig, på grund af den irriterende køler, at få ødelagt
AGP-porten.
Når det er AMD, så er kølerne åbenbart ikke særligt samarbejdsvillige, så
skruetrækkeren smuttede.

Skide trælst, men så var jeg jo tvunget til at købe nyt bundkort, så nu er
problemet løst...

Mikey