Maxtor vs Seagate
Fra : Mikkel Soelberg Tied~

Dato : 26-07-03 19:42

Hejsa

Jeg skal have en ny harddisc til ca en plov

Jeg overvejer enten en Seagate Barracuda 7200 rpm 40 Gb eller en Maxtor
DiamondMax Plus 8 Fluid ligeledes på 40 Gb

Hvad er Jeres erfaringer med disse to mærker?

Jeg er parat til at ofre performance for støjsvaghed

Mikkel Tiedt

Fra : Simon Skarum-Kristof~

Dato : 26-07-03 20:31

dk.edb.hardware.drev er stedet for harddisc spørgsmål.

Hilsen Simon

Fra : Sven

Dato : 26-07-03 20:54

> [...]
> DiamondMax Plus 8 Fluid ligeledes på 40 Gb
>
> Hvad er Jeres erfaringer med disse to mærker?
>
> Jeg er parat til at ofre performance for støjsvaghed

Hvis støjsvag er dit primære krav, så vælg en Seagate Barracuda. Jeg selv
har både en 80Gb Barracuda og 2 stk Maxtor 40 Gb i raid, og Maxtor larmer
altså mere med læsehovederne, når de arbejder. Ved idle er der ingen
støjforskel.
Vær dog opmærksom på, at hvis du (evt senere) vil køre RAID, så er
Barracuda absolut uegnet.

Sven

Fra : Peter Jespersen

Dato : 27-07-03 06:53

On Sat, 26 Jul 2003 21:53:40 +0200, Sven wrote:

<snip>

> [...]
>støjforskel.
> Vær dog opmærksom på, at hvis du (evt senere) vil køre RAID, så er

Nej - dette gælder kun med billige og halvbillige controllere og Cuda'er
fra din lokale forhandler Seagate har rent faktisk specielle RAID
versioner der skulle fungere med alle controllere.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
"I saw a tree fall in the woods. I didn't hear it." s.w.

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 28-07-03 20:52

Peter Jespersen wrote:

> Nej - dette gælder kun med billige og halvbillige controllere og Cuda'er
> fra din lokale forhandler Seagate har rent faktisk specielle RAID
> versioner der skulle fungere med alle controllere.

Link?

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 26-07-03 22:28

Mikkel Soelberg Tiedt wrote:

> Jeg skal have en ny harddisc til ca en plov
> Jeg overvejer enten en Seagate Barracuda 7200 rpm 40 Gb eller en Maxtor
> DiamondMax Plus 8 Fluid ligeledes på 40 Gb

Se mit svar i news://dk.edb.hardware.drev

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 26-07-03 23:05

Jens C. Hansen [Odense] wrote:
> Se mit svar i news://dk.edb.hardware.drev

link fix: news:dk.edb.hardware.drev

--
Martin K

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 26-07-03 23:27

Martin Kirschmeyer wrote:

> link fix: news:dk.edb.hardware.drev

Begge dele virker i Mozilla's mail+news..

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 26-07-03 23:41

"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Begge dele virker i Mozilla's mail+news..

Men det virker ikke i OE, som trod alt er meget populær, så hvorfor ikke
bruge den som virker i begge

Kan da sige at OE opretter en news-konti, med servernavn:
dk.edb.hardware.drev ?

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-07-03 00:30

In dk.edb.hardware, Soeren Nielsen <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com>
says...
> Men det virker ikke i OE, som trod alt er meget populær, så hvorfor ikke
> bruge den som virker i begge

Hvorfor ikke bare skrive sine ting efter standarderne. At OE er defekt
er jo ikke noget nyt, men har folk problemer må de jo skifte.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 27-07-03 00:40

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvorfor ikke bare skrive sine ting efter standarderne. At OE er defekt
> er jo ikke noget nyt, men har folk problemer må de jo skifte.

Vil det sige at news://dk.edb.hardware.drev følger standarderne mens
news:dk.edb.hardware.drev ikke gør ?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-07-03 01:02

In dk.edb.hardware, Soeren Nielsen <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com>
says...
> Vil det sige at news://dk.edb.hardware.drev følger standarderne mens
> news:dk.edb.hardware.drev ikke gør ?

Ja. news eller nntp er protokoller og protokoller adskilles fra URI'er
med ://

Det er et faktum at OE er defekt, også på dette område.

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 27-07-03 01:25

> [...]
> med ://
>
> Det er et faktum at OE er defekt, også på dette område.

Takker for info.