Fryser
Fra : ml

Dato : 26-07-03 18:56

Min PC fryser en gang imellem fuldstændig. I dag frøs den 3 gange.

Nu har jeg pillet CD-rom og 1 HD fra og har kun 1 HD til, og det kører
foreløbig.

Hvad kan denne frysen skyldes? HD? CPU?
--
ml

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 26-07-03 19:20

"ml" <ha!@mail.com> skrev i en meddelelse
> Min PC fryser en gang imellem fuldstændig. I dag frøs den 3 gange.
>
> Nu har jeg pillet CD-rom og 1 HD fra og har kun 1 HD til, og det kører
> foreløbig.
>
> Hvad kan denne frysen skyldes? HD? CPU?

Jeg tror et er din lydkort.

Hvis jeg skal være lidt mere seriøs så er du nød til at fortælle hvilket
motherboard, cpu+køler, grafikkort, harddiske, ram, lydkort, strømforsyning
og styresystem du har så kan du sikkert få lidt bedre hjælp.

Har du prøvet at geninstallere dit styresystem?
evt. bruge harddisk nr. 2

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : FalconDK© [2635]

Dato : 26-07-03 19:42

[SNIP]

> Jeg tror et er din lydkort.

*LOOL* - ja, hvorfor ikke? Det ku' jo være at der var for meget "intern støj"
og "rystelser"... *GG*

> [...]
> mvh Søren Nielsen
> http://www.soerennielsen.dk/akvarie/
> Jeg bruger ikke min hotmail, så skriv ikke til den

Nej, seriøst, så tror jeg det nok mest af alt enten skyldes dine RAM, din CPU
eller i værste fald, for meget varme. Hvad har du af "udluftning" f.eks.
hvilker blæsere og hvor mange og hvorhenne?

Det kan osse godt skyldes at du er "kommet til" at installerer noget
nyt/andet hardware som så igen "låner" een IRQ adresse og får hele dyret til
at sætte sig på tværs,,, så at sige... ((((*))((*))))

Skriv lidt om hvad du har, så skal du se, så er det meget nemmere for os at
hjælpe dig.
--
.\!!/.
FalconDK© John (©.©)

Fra : Leony

Dato : 28-07-03 14:29

"Soeren Nielsen" <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:bfugli$cnr$1@sunsite.dk

Strømforsyning.
RAM.
Er nok bedre bud.

> [...]
> hvilket motherboard, cpu+køler, grafikkort, harddiske, ram, lydkort,
> strømforsyning og styresystem du har så kan du sikkert få lidt bedre

Enig.
Det vil også være en god ide at fortællle hvornår systemet fryser.
Det vil sige om der er et mønster, eksempelvis det er altid under spil
eller når IE åbnes efter at notepad har været åbnet og lukket.

> Har du prøvet at geninstallere dit styresystem?

Det udelukker i hvert fald at en del mulige fejlkilder.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Finn Andersen

Dato : 27-07-03 12:14

> [...]
> Min PC fryser en gang imellem fuldstændig. I dag frøs den 3 gange.
>
> Nu har jeg pillet CD-rom og 1 HD fra og har kun 1 HD til, og det kører

Hvilken maskine drejer det sig om, CPU, MAINBOARD, STYRESYSTEM, osv. ?

Mvh Finn