Serielkabel længde ?
Fra : Sørensen

Dato : 25-07-03 23:33

Hvor lang kan man lave et serielkabel der skal køre 9600bps ?.

Jeg har fundet et på nettet der er 76 meter men skulle gerne op på omkring
100meter.

Venlig Hilsen
Sørensen

Fra : Tarec

Dato : 25-07-03 23:46

<
<"Sørensen" <no@i.dont> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg ved ik lige hvad længde du kan strække dig til, men max kabellængde for
RS232 er normalt 15-20m, hvis du skal bruge meget mere end det, anbefales at
smide en RS232/422 converter i enderne, da dette er balanceret iforhold til
normal 232.

/rune

Fra : Sørensen

Dato : 25-07-03 23:54

"Tarec" <larz_prime@hotmail.com> skrev
> [...]
at
> smide en RS232/422 converter i enderne, da dette er balanceret iforhold

OK tak for tippet jeg vil prøve at finde sådan et par convertere.

Det skal bruges til fjernprogramering af en Styring (PLC) ude på en mark.

vh.
Sørensen

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 25-07-03 23:58

"Sørensen" skrev:
> Hvor lang kan man lave et serielkabel der skal køre 9600bps ?.

Med et godt kabel: 3-400m

(bemærk det gælder kun 9600 bps, jo højere hastighed jo kortere kabel)

> Jeg har fundet et på nettet der er 76 meter men skulle
> gerne op på omkring 100meter.

Du kan evt. bruge et CAT5 kabel (netværk) og de omsættere som går fra UTP
(RJ45) til 9pin Dsub (seriel-porten i en pc). 100m på et CAT5 kabel skulle
nok kunne gå hvis hastigheden ikke er højere en 9600 bps.

Mvh, Lars

Fra : Jørn Larsen

Dato : 26-07-03 09:52

Jeg har engang for lang tid siden i forrige århunderede (1987) kørt med et
almindeligt RS232 kabel (længden var over 80m, samt lå det i en kabelbakke
sammen med stærkstrømskabelerne. Og det kørte uden problemmer.

Men eller er forslaget med en 232 / 422 konventer i begge ender et godt
forslag.

hilsen Jørn