CD-Rom drev = 100% CPU load!
Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 24-07-03 19:37

Ja - subject siger vel næsten alt. Når jeg bruger mit cd-rom drev belaster
det CPU'en helt vildt. Det er så slemt at musen hakker når jeg bevæger den.

Hvad kan det skyldes? ... og hvad kan jeg gøre?

System:
Windows XP Pro
Abit NF7-S

Mvh
Anders

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 24-07-03 20:11

Problemet er løst. Installerede standard windows driverne istedet for
Nvidias IDE drivere.
Mærkeligt - men hvad...

Mvh
Anders

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 25-07-03 15:14

Anders Faber Nielsen wrote:
> Problemet er løst. Installerede standard windows driverne istedet for
> Nvidias IDE drivere.
> Mærkeligt - men hvad...
>
> Mvh
> Anders

Det er muligt,at ide controllere har stået som pio mode istedet for dma mode

//Henrik

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 27-07-03 12:46

Henrik Sørensen wrote:

> Det er muligt,at ide controllere har stået som pio mode istedet for
> dma mode

NVidia driverne lod mig ikke skifte til DMA. Den står nu til DMA med XP
driverne.

Mvh
Anders

Fra : Martin Johansson

Dato : 26-07-03 08:54

"Anders Faber Nielsen" <[f-a-b]@io.dk> skrev i en meddelelse
> Problemet er løst. Installerede standard windows driverne istedet for
> Nvidias IDE drivere.
> Mærkeligt - men hvad...

Var det nVidia SW driverne du havde installeret?
De er nemlig fejlbehæftede og kan føre til det problem du beskriver.
Det kan undgåes ved at installere nVidias normale ide driver eller windows
standard driver.
Der kommer snart en ny driverpakke med helt nye drivere, men hvornår den
kommer er ikke til at vide.

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 27-07-03 12:48

Martin Johansson wrote:

> [...]
> De er nemlig fejlbehæftede og kan føre til det problem du beskriver.
> Det kan undgåes ved at installere nVidias normale ide driver eller

SW Driverne? Mener du dem til Silicon Image SATA? I så fald nej, dem har jeg
heldigvis undgået at forpeste mit system med. Det var IDE driverne.

Mvh
Anders

Fra : Martin Johansson

Dato : 27-07-03 18:39

> SW Driverne? Mener du dem til Silicon Image SATA? I så fald nej, dem har
jeg
> heldigvis undgået at forpeste mit system med. Det var IDE driverne.
Den forstår jeg ikke lige? De fungerer nu glimrende.
Hvis man ikke har behov for raid controlleren, er der naturligvis ikke nogen
grund til at installere dem.

I nVidias driverpakke kan man installere såkaldte IDE-SW drivere, man skal
sige ja til at installere dem.
Hvis man siger nej installerer den standard nVidia drivere.
Du kan tjekke om de er installeret ved at gå ind i enhedshåndtering og
tjekke om dine diske er opgivet som scsi diske.
Disse drivere giver de fleste meget store problemer.
Se evt dette forum, og søg efter SW.
http://www.nforcershq.com/forum/viewforum.php?f=28