Kommet lidt i tvil
Fra : Lars Grau

Dato : 24-07-03 12:16

Hej Ng

Jeg er kommet lidt i tvil om noget med IDE RAID controller, for at en RAID
controller skal virker skal der 2 ens HD der på, eller tager jeg helt fejl.

Det er en ONboard Promise IDE RAID controller på et Chaintech CT-9EJS1

Mvh

Lars

Fra : FalconDK© [2635]

Dato : 24-07-03 13:02

"Lars Grau" <newsXXX@ilejr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er en ONboard Promise IDE RAID controller på et Chaintech CT-9EJS1

Så vidt jeg husker - og nu er jeg ikke nogen haj i emnet men, så er det sådan
at det ikke betyder det helt store om de er totalt ens i både størrelse og
model, men - at "pladsen" som helhed ikke bliver mere end det mindste drev.

F.eks. har man 1 stk. 80 GB + 1 stk. 120 GB. vil der "kun" være ialt 80 GB.
til en's rådighed, men andre må gerne korrigére mig hvis det forholder
anderledes.

--
.\!!/.
FalconDK© John (©.©)

Fra : Barto / Jakob

Dato : 24-07-03 13:49

> F.eks. har man 1 stk. 80 GB + 1 stk. 120 GB. vil der "kun" være ialt 80
GB.
> til en's rådighed, men andre må gerne korrigére mig hvis det forholder
> anderledes.

enig, alt efter hvilken type raid man kører er det enten den langsommeste
harddisk der sætter begrænsningen eller den med mindste plads.

Mvh Barto