Hej Jan.
Tusinde tak for dit fine svar
Jeg vil hive fat i forretningen og klemme
dem lidt. Jeg har også spurgt i videnskab.jura-gruppen, og de nævner også
forbrugerombudsmanden, så jeg vil sætte et brev sammen til "forretning
Folehaven" og afvente et udspil.
"Jan Lund Nielsen" <tips@SLETvestergade24.dk> wrote in message
news:bfm82c$a1l$1@news.cybercity.dk...
> Jeg ville nok ringe til dem og høre hvordan og hvorfor de har formateret
> den? Der er absolut ingen grund til så meget som at NÆRME sig en
formatering
> for at ordne et grafikkort.
>
> Dernæst vil jeg spørge dem om en form for kompensation, da i jo har mistet
> vigtig data (anslået til den værdi i selv mener der er gået tabt).
>
> Måske ville det egentligt være en god ide at skrive dem et brev i stedet
> for, og att. den til indehaveren, så i er sikre på at han/hun ved hvad der
> er sket. Husk at efterlade et telefonnummer de kan kontakte jer på.
>
> Til sidst i brevet kan i jo passende slutte af med at informere dem om at
i
> vil skrive et brev til forbrugerombudsmanden, samt advare folk om deres
> "service-niveau", bl.a. igennem nyhedsgrupper, med mindre i kan finde ud
af
> en passende løsning på problemet.
>
> Jeg mener i hvertfald personligt at det i har oplevet er så ringe, at det
må
> være noget forbrugerombudsmanden skal kigge på. Om det så kommer videre er
> ikke til at vide, men jeg har før haft gode erfaringer med at nævne ordet
> "forbrugerombudsmand" i sager hvor en virksomhed yder den slags service,
og
> dernæst tilsyneladende er ligeglad med kunderne.
>
> Held og lykke med det!
>
>
> Mvh
> Jan
>
>
> "Lotte" <ca@azlan.dk> wrote in message
> news:3f1e9104$0$13191$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Hej alle.
> >
> > Min kæreste har i mandags afleveret sin pc til folehaven i Hvidovre
> > (pc-foretning). Han kunne ikke få et grafikkort købt i forretningen til
at
> > virke ordentligt. Det ville forretningen så hjælpe ham med. I går blev
han
> > ringet op af forretningen med den besked - maskinen virker nu, men vi
har
> > slettet hele din harddisk. Der er INGEN der har ringet og spurgt om det
> var
> > i orden inden harddisken blev slettet. Min kæreste brokkede sig, for
alle
> > programmer, dokumenter og andet er væk. Forretningen beklagede med den
> > besked "du kunne bare ha' taget backup" Og så skulle min kæreste betale
> 400
> > kr. for "hjælpen" som i øvrigt ikke var lavet ordentligt - grafikkortet
lå
> > og roede rundt da han kom hjem med maskinen. Så hvor står vi nu? Hvad
kan
> vi
> > clame forretningen? Og har vi nogle rettigheder overhovedet?
> >
> > Hilsen Lotte
> >
> >
> >
>
>