/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Hvad ville i gøre?
Fra : Lotte


Dato : 23-07-03 14:44

Hej alle.

Min kæreste har i mandags afleveret sin pc til folehaven i Hvidovre
(pc-foretning). Han kunne ikke få et grafikkort købt i forretningen til at
virke ordentligt. Det ville forretningen så hjælpe ham med. I går blev han
ringet op af forretningen med den besked - maskinen virker nu, men vi har
slettet hele din harddisk. Der er INGEN der har ringet og spurgt om det var
i orden inden harddisken blev slettet. Min kæreste brokkede sig, for alle
programmer, dokumenter og andet er væk. Forretningen beklagede med den
besked "du kunne bare ha' taget backup" Og så skulle min kæreste betale 400
kr. for "hjælpen" som i øvrigt ikke var lavet ordentligt - grafikkortet lå
og roede rundt da han kom hjem med maskinen. Så hvor står vi nu? Hvad kan vi
clame forretningen? Og har vi nogle rettigheder overhovedet?

Hilsen Lotte




 
 
Jan Lund Nielsen (23-07-2003)
Kommentar
Fra : Jan Lund Nielsen


Dato : 23-07-03 16:01

Jeg ville nok ringe til dem og høre hvordan og hvorfor de har formateret
den? Der er absolut ingen grund til så meget som at NÆRME sig en formatering
for at ordne et grafikkort.

Dernæst vil jeg spørge dem om en form for kompensation, da i jo har mistet
vigtig data (anslået til den værdi i selv mener der er gået tabt).

Måske ville det egentligt være en god ide at skrive dem et brev i stedet
for, og att. den til indehaveren, så i er sikre på at han/hun ved hvad der
er sket. Husk at efterlade et telefonnummer de kan kontakte jer på.

Til sidst i brevet kan i jo passende slutte af med at informere dem om at i
vil skrive et brev til forbrugerombudsmanden, samt advare folk om deres
"service-niveau", bl.a. igennem nyhedsgrupper, med mindre i kan finde ud af
en passende løsning på problemet.

Jeg mener i hvertfald personligt at det i har oplevet er så ringe, at det må
være noget forbrugerombudsmanden skal kigge på. Om det så kommer videre er
ikke til at vide, men jeg har før haft gode erfaringer med at nævne ordet
"forbrugerombudsmand" i sager hvor en virksomhed yder den slags service, og
dernæst tilsyneladende er ligeglad med kunderne.

Held og lykke med det!


Mvh
Jan


"Lotte" <ca@azlan.dk> wrote in message
news:3f1e9104$0$13191$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej alle.
>
> Min kæreste har i mandags afleveret sin pc til folehaven i Hvidovre
> (pc-foretning). Han kunne ikke få et grafikkort købt i forretningen til at
> virke ordentligt. Det ville forretningen så hjælpe ham med. I går blev han
> ringet op af forretningen med den besked - maskinen virker nu, men vi har
> slettet hele din harddisk. Der er INGEN der har ringet og spurgt om det
var
> i orden inden harddisken blev slettet. Min kæreste brokkede sig, for alle
> programmer, dokumenter og andet er væk. Forretningen beklagede med den
> besked "du kunne bare ha' taget backup" Og så skulle min kæreste betale
400
> kr. for "hjælpen" som i øvrigt ikke var lavet ordentligt - grafikkortet lå
> og roede rundt da han kom hjem med maskinen. Så hvor står vi nu? Hvad kan
vi
> clame forretningen? Og har vi nogle rettigheder overhovedet?
>
> Hilsen Lotte
>
>
>



ea (23-07-2003)
Kommentar
Fra : ea


Dato : 23-07-03 17:40

>Dernæst vil jeg spørge dem om en form for kompensation, da i jo har mistet
>vigtig data (anslået til den værdi i selv mener der er gået tabt).

held og lykke med det. Dokumenter synes jeg man som minimum tage
backup af , hvis de er så vigtige, og især hvis den skal til rep.. jeg
stoler aldrig på en pc reparatør jeg ikke kender personligt. Al kritik
til forretningen fordi de ikke spurgte for de formaterede.


>Måske ville det egentligt være en god ide at skrive dem et brev i stedet
>for, og att. den til indehaveren, så i er sikre på at han/hun ved hvad der
>er sket. Husk at efterlade et telefonnummer de kan kontakte jer på.
>
>Til sidst i brevet kan i jo passende slutte af med at informere dem om at i
>vil skrive et brev til forbrugerombudsmanden, samt advare folk om deres
>"service-niveau", bl.a. igennem nyhedsgrupper, med mindre i kan finde ud af
>en passende løsning på problemet.
>
>Jeg mener i hvertfald personligt at det i har oplevet er så ringe, at det må
>være noget forbrugerombudsmanden skal kigge på. Om det så kommer videre er
>ikke til at vide, men jeg har før haft gode erfaringer med at nævne ordet
>"forbrugerombudsmand" i sager hvor en virksomhed yder den slags service, og
>dernæst tilsyneladende er ligeglad med kunderne.


Martin Johansson (23-07-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansson


Dato : 23-07-03 18:08


"ea" <eba_fjerndette_@hush.com> skrev i en meddelelse
news:3f1eb93e.4241789@dtext.news.tele.dk...
> >Dernæst vil jeg spørge dem om en form for kompensation, da i jo har
mistet
> >vigtig data (anslået til den værdi i selv mener der er gået tabt).
>
> held og lykke med det. Dokumenter synes jeg man som minimum tage
> backup af , hvis de er så vigtige, og især hvis den skal til rep.. jeg
> stoler aldrig på en pc reparatør jeg ikke kender personligt. Al kritik
> til forretningen fordi de ikke spurgte for de formaterede.

Nææh det er sandt, men man bør forvente at butikken ikke bare uden videre
sletter det hele.
I det mindste kunne de da have kontaktet kunden inden de gjorde noget så
voldsomt.
Derudover bør en formatering slet ikke komme på tale ved problemer med et
grafikkort.

Prøv forresten at spørge i dk.forbruger og i dk.videnskab.jura hvis der er
behov for nogle §.



Lotte (24-07-2003)
Kommentar
Fra : Lotte


Dato : 24-07-03 07:25

Hej Jan.

Tusinde tak for dit fine svar Jeg vil hive fat i forretningen og klemme
dem lidt. Jeg har også spurgt i videnskab.jura-gruppen, og de nævner også
forbrugerombudsmanden, så jeg vil sætte et brev sammen til "forretning
Folehaven" og afvente et udspil.


"Jan Lund Nielsen" <tips@SLETvestergade24.dk> wrote in message
news:bfm82c$a1l$1@news.cybercity.dk...
> Jeg ville nok ringe til dem og høre hvordan og hvorfor de har formateret
> den? Der er absolut ingen grund til så meget som at NÆRME sig en
formatering
> for at ordne et grafikkort.
>
> Dernæst vil jeg spørge dem om en form for kompensation, da i jo har mistet
> vigtig data (anslået til den værdi i selv mener der er gået tabt).
>
> Måske ville det egentligt være en god ide at skrive dem et brev i stedet
> for, og att. den til indehaveren, så i er sikre på at han/hun ved hvad der
> er sket. Husk at efterlade et telefonnummer de kan kontakte jer på.
>
> Til sidst i brevet kan i jo passende slutte af med at informere dem om at
i
> vil skrive et brev til forbrugerombudsmanden, samt advare folk om deres
> "service-niveau", bl.a. igennem nyhedsgrupper, med mindre i kan finde ud
af
> en passende løsning på problemet.
>
> Jeg mener i hvertfald personligt at det i har oplevet er så ringe, at det

> være noget forbrugerombudsmanden skal kigge på. Om det så kommer videre er
> ikke til at vide, men jeg har før haft gode erfaringer med at nævne ordet
> "forbrugerombudsmand" i sager hvor en virksomhed yder den slags service,
og
> dernæst tilsyneladende er ligeglad med kunderne.
>
> Held og lykke med det!
>
>
> Mvh
> Jan
>
>
> "Lotte" <ca@azlan.dk> wrote in message
> news:3f1e9104$0$13191$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Hej alle.
> >
> > Min kæreste har i mandags afleveret sin pc til folehaven i Hvidovre
> > (pc-foretning). Han kunne ikke få et grafikkort købt i forretningen til
at
> > virke ordentligt. Det ville forretningen så hjælpe ham med. I går blev
han
> > ringet op af forretningen med den besked - maskinen virker nu, men vi
har
> > slettet hele din harddisk. Der er INGEN der har ringet og spurgt om det
> var
> > i orden inden harddisken blev slettet. Min kæreste brokkede sig, for
alle
> > programmer, dokumenter og andet er væk. Forretningen beklagede med den
> > besked "du kunne bare ha' taget backup" Og så skulle min kæreste betale
> 400
> > kr. for "hjælpen" som i øvrigt ikke var lavet ordentligt - grafikkortet

> > og roede rundt da han kom hjem med maskinen. Så hvor står vi nu? Hvad
kan
> vi
> > clame forretningen? Og har vi nogle rettigheder overhovedet?
> >
> > Hilsen Lotte
> >
> >
> >
>
>



Jens C. Hansen [Oden~ (23-07-2003)
Kommentar
Fra : Jens C. Hansen [Oden~


Dato : 23-07-03 16:35

Lotte wrote:
>
> slettet hele din harddisk. Min kæreste brokkede sig, for alle
> programmer, dokumenter og andet er væk.

Hvis det ellers stadig er den samme harddisk der sidder i, ville jeg
prøve et recovery-program for at se om noget af det kan reddes.
Med mindre den har været helt fyldt ud, så vil der stadig være _meget_
tilbage af det oprindelige indhold.

Jeg ville endda gøre det gratis, hvis harddisken befandt sig i nærheden,
men Hvidovre er ikke lige i baghaven af Odense.


Barto / Jakob (23-07-2003)
Kommentar
Fra : Barto / Jakob


Dato : 23-07-03 20:08

> Hvis det ellers stadig er den samme harddisk der sidder i, ville jeg
> prøve et recovery-program for at se om noget af det kan reddes.
> Med mindre den har været helt fyldt ud, så vil der stadig være _meget_
> tilbage af det oprindelige indhold.

enig! man kan være heldig og finde nogle af de gamle ting.


> Jeg ville endda gøre det gratis, hvis harddisken befandt sig i nærheden,
> men Hvidovre er ikke lige i baghaven af Odense.

man kunne vel sende disken? ellers kunne det være lotte og kæresten gerne
ville køre den lange vej. Jeg ville ihvertfald i sådan en situation være
villig til at køre langt for at få genskabt nogle af alle de mange timers
arbejde der ligger i dokumenter...



Lotte (24-07-2003)
Kommentar
Fra : Lotte


Dato : 24-07-03 07:27

Hej Jens.

Tusinde tak for dit tilbud om at prøve at finde de mistede ting på
harddisken, men som du siger, der er lidt langt til Odense. Men jeg vil
prøve at finde et program som kan genskabe tabte data.


"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> wrote in message
news:3f1eaace$0$48911$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Lotte wrote:
> >
> > slettet hele din harddisk. Min kæreste brokkede sig, for alle
> > programmer, dokumenter og andet er væk.
>
> Hvis det ellers stadig er den samme harddisk der sidder i, ville jeg
> prøve et recovery-program for at se om noget af det kan reddes.
> Med mindre den har været helt fyldt ud, så vil der stadig være _meget_
> tilbage af det oprindelige indhold.
>
> Jeg ville endda gøre det gratis, hvis harddisken befandt sig i nærheden,
> men Hvidovre er ikke lige i baghaven af Odense.
>



GiveItBack (24-07-2003)
Kommentar
Fra : GiveItBack


Dato : 24-07-03 08:33

Easy Recovery kan... har med stor success brugt det flere gange på både
formaterede og overskrevne diske.

"Lotte" <ca@azlan.dk> wrote in message
news:3f1f7c48$0$13190$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej Jens.
>
> Tusinde tak for dit tilbud om at prøve at finde de mistede ting på
> harddisken, men som du siger, der er lidt langt til Odense. Men jeg vil
> prøve at finde et program som kan genskabe tabte data.
>
>
> "Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> wrote in message
> news:3f1eaace$0$48911$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Lotte wrote:
> > >
> > > slettet hele din harddisk. Min kæreste brokkede sig, for alle
> > > programmer, dokumenter og andet er væk.
> >
> > Hvis det ellers stadig er den samme harddisk der sidder i, ville jeg
> > prøve et recovery-program for at se om noget af det kan reddes.
> > Med mindre den har været helt fyldt ud, så vil der stadig være _meget_
> > tilbage af det oprindelige indhold.
> >
> > Jeg ville endda gøre det gratis, hvis harddisken befandt sig i nærheden,
> > men Hvidovre er ikke lige i baghaven af Odense.
> >
>
>



Lotte (24-07-2003)
Kommentar
Fra : Lotte


Dato : 24-07-03 08:56

Tusinde tak - sikke en masse rare mennesker som hjælper mig på vej.

Ha' en god dag.

Lotte


"GiveItBack" <GiveItBack@nomail.com> wrote in message
news:uYLTa.429448$Ho4.3020614@news.easynews.com...
> Easy Recovery kan... har med stor success brugt det flere gange på både
> formaterede og overskrevne diske.
>
> "Lotte" <ca@azlan.dk> wrote in message
> news:3f1f7c48$0$13190$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Hej Jens.
> >
> > Tusinde tak for dit tilbud om at prøve at finde de mistede ting på
> > harddisken, men som du siger, der er lidt langt til Odense. Men jeg vil
> > prøve at finde et program som kan genskabe tabte data.
> >
> >
> > "Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> wrote in message
> > news:3f1eaace$0$48911$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > > Lotte wrote:
> > > >
> > > > slettet hele din harddisk. Min kæreste brokkede sig, for alle
> > > > programmer, dokumenter og andet er væk.
> > >
> > > Hvis det ellers stadig er den samme harddisk der sidder i, ville jeg
> > > prøve et recovery-program for at se om noget af det kan reddes.
> > > Med mindre den har været helt fyldt ud, så vil der stadig være _meget_
> > > tilbage af det oprindelige indhold.
> > >
> > > Jeg ville endda gøre det gratis, hvis harddisken befandt sig i
nærheden,
> > > men Hvidovre er ikke lige i baghaven af Odense.
> > >
> >
> >
>
>



Soeren Nielsen (24-07-2003)
Kommentar
Fra : Soeren Nielsen


Dato : 24-07-03 09:30

"Lotte" <ca@azlan.dk> skrev i en meddelelse
news:3f1f7c48$0$13190$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
> Hej Jens.
>
> Tusinde tak for dit tilbud om at prøve at finde de mistede ting på
> harddisken, men som du siger, der er lidt langt til Odense.

Hvis du mener det er det vist begrænset hvor værdifulde de data er.

Desuden bør i nok overveje hvad i gør hvis en harddiske lige pludselig ikke
virker mere, det kan ske og så skal man til at finde sine data andre steder,
det er ikke let uden backup.

Jen kan ikke lige se hvorfor de skulle formatere maskinen, men mener da at
jeg hos forskellige netbutikker har set at de gør opmærksom på at man skal
tage backup, inden en maskine sendes til rep, da de ikke giver nogen garanti
for at det er den samme harddiske der kommer tilbage, eller at de bliver nod
til en formatering.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/
Jeg bruger ikke min hotmail, så skriv ikke til den


PerX ... (11-09-2003)
Kommentar
Fra : PerX ...


Dato : 11-09-03 12:42

In article <3f1e9104$0$13191$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, ca@azlan.dk
says...
> Hej alle.
>
> Min kæreste har i mandags afleveret sin pc til folehaven i Hvidovre
> (pc-foretning). Han kunne ikke få et grafikkort købt i forretningen til at
> virke ordentligt. Det ville forretningen så hjælpe ham med. I går blev han
> ringet op af forretningen med den besked - maskinen virker nu, men vi har
> slettet hele din harddisk. Der er INGEN der har ringet og spurgt om det var
> i orden inden harddisken blev slettet. Min kæreste brokkede sig, for alle
> programmer, dokumenter og andet er væk. Forretningen beklagede med den
> besked "du kunne bare ha' taget backup" Og så skulle min kæreste betale 400
> kr. for "hjælpen" som i øvrigt ikke var lavet ordentligt - grafikkortet lå
> og roede rundt da han kom hjem med maskinen. Så hvor står vi nu? Hvad kan vi
> clame forretningen? Og har vi nogle rettigheder overhovedet?
>

Hvad endte det med? :)


Soeren Nielsen (11-09-2003)
Kommentar
Fra : Soeren Nielsen


Dato : 11-09-03 13:44

"PerX " <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse
news:MPG.19ca7e06a3c7a573989e84@news.usenetserver.com
> In article <3f1e9104$0$13191$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
> ca@azlan.dk says...
>> Hej alle.
>>
>> Min kæreste har i mandags afleveret sin pc til folehaven i
>> Hvidovre (pc-foretning). Han kunne ikke få et grafikkort købt i
>> forretningen til at virke ordentligt. Det ville forretningen så
>> hjælpe ham med. I går blev han ringet op af forretningen med den
>> besked - maskinen virker nu, men vi har slettet hele din
>> harddisk. Der er INGEN der har ringet og spurgt om det var i
>> orden inden harddisken blev slettet. Min kæreste brokkede sig,
>> for alle programmer, dokumenter og andet er væk. Forretningen
>> beklagede med den besked "du kunne bare ha' taget backup" Og så
>> skulle min kæreste betale 400 kr. for "hjælpen" som i øvrigt
>> ikke var lavet ordentligt - grafikkortet lå og roede rundt da
>> han kom hjem med maskinen. Så hvor står vi nu? Hvad kan vi clame
>> forretningen? Og har vi nogle rettigheder overhovedet?
>>
>
> Hvad endte det med? :)

http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&threadm=3f264341%240%2483068%24edfadb0f%40dtext01.news.tele.dk&rnum=2&prev=/groups%3Fq%3Dca%2540azlan.dk%2Bgroup:dk.edb.hardware.*%26hl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26group%3Ddk.edb.hardware.*%26selm%3D3f264341%25240%252483068%2524edfadb0f%2540dtext01.news.tele.dk%26rnum%3D2

Så hun blev glad igen.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/
Jeg bruger ikke min hotmail, så skriv ikke til den


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408893
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste