swap instance
Fra : Pia J

Dato : 10-08-03 20:59

Kan man ikke via actionscript erstatte et movieclip med et andet, fx ved
tryk på en knap? Jeg synes kun hjælpen nævner duplicate, som jeg ikke rigtig
ved, om jeg kan bruge til noget.

:Pia

Fra : Bo

Dato : 10-08-03 22:25

Hvad med:

attachMovie()

Mvh. Bo
www.bodot.dk

Fra : Bo Dudek

Dato : 11-08-03 06:04
Fra : Pia J

Dato : 11-08-03 14:16

"Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> wrote in message

> [...]

Tak, må jeg lige prøve så - jeg synes script"biblioteket" er frygtelig
uoverskueligt i MX og hjælpen siger kun det halve af, hvad mulighederne er.

Jeg skal vist i gang med at læse flere forums!

:Pia

Fra : spunken

Dato : 11-08-03 22:25

Hej Pia..

Der er to gode måder at gøre det på:

1) removeMovieClip() ..dette forudsætter dog at du har sat dine movieClips
ind med attachMovie() eller dublicateMovieClip().

2) Derudover kan du oxo bruge movieClip._visible = true/false.

Jeg pakkede en _visible-metode sammen så du kan se hvad jeg mener:

redInstanceName._visible = false;
blueInstanceName._visible = true;

buttonInstanceName.onRelease = function() {
if (blueInstanceName._visible == false) {
blueInstanceName._visible = true;
redInstanceName._visible = false;
} else {
blueInstanceName._visible = false;
redInstanceName._visible = true;
}
};

Denne kode smider du bare i den frame hvor du skal bruge din instance
swap'er. Den er skrevet efter MX reglerne, men selve _visible = true/false
er kompatibel med Flash 4 og op efter, så har du ikke MX kan du bare smide
koden ind i en, on (release), eller hvad der nu lyster dig..

Håber det hjælper =)

/spunken @ www.pixcells.dk