Er dags dato senere end 31-12-1984 ?
Fra : Esben Boye-Jacobsen

Dato : 10-08-03 19:49

Hej NG!

Jeg er doven, lad det ikke være en hemmelighed. Hvis jeg kan lave
alt på en gang er det fint, derfor søger jeg en mulighed for at
sammenligne datoer, så en side bliver inkluderet hvis datoen er
'højere' end f.eks. 31-12-2003, men jeg kan ikke få det til at
virke! Den inkluderer uanset hvad datoen er!

Nogen der ved hvordan det skal gøres? Jeg har forsøgt med <% if
date < "31-12-1984" then %> Både med og uden gåseøjne om
31-12-1984!!!

mvh
Esben Boye-JAcobsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 10-08-03 20:56

"Esben Boye-Jacobsen" <EsbenBoye@Jacobsen.dk> wrote in message

> [...]
> alt på en gang er det fint, derfor søger jeg en mulighed for at
> sammenligne datoer, så en side bliver inkluderet hvis datoen er

funktionen DateDiff skulle kunne løse dit lille problem

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Esben Boye-Jacobsen

Dato : 12-08-03 06:22

> funktionen DateDiff skulle kunne løse dit lille problem

Ok, men hvordan bruger jeg den?
Jeg har forsøgt mig med <% = datediff ("31-12-84",now) %> men den
siger at der et forkert antal af argumenter!!!

- Esben

Fra : Jørgen Müller

Dato : 12-08-03 08:42

Esben skrev
>Ok, men hvordan bruger jeg den?

Prøv at se på denne side
http://www.html.dk/dokumentation/vbscript/html-vss/vbsTOC.htm

< <% if date < "31-12-1984" then %>
Prøv dette eksempel i en ny side, så har du noget at lege med.
<%
datoen = "31-12-2000"
If date < datoen Then
Response.Write "DD. " & Date & " er større end " & datoen
Else
Response.Write "DD. " & Date & " er mindre end " & datoen
End If
%>
--
Med Venlig Hilsen
Jørgen Müller

Fra : Esben Boye-Jacobsen

Dato : 12-08-03 12:47

> <% if date < "31-12-1984" then %>

Godt, så fik jeg styr på det, tak for hjælpen, drenge...