wxWindows med visual c++ 7
Fra : Jimmy Rasmussen

Dato : 10-08-03 12:37

Hey.
Jeg har lidt problemer med at få wxWindows til at køre under visual c++ 7.
Jeg har downloadet den nyeste version, åbnet filen "src\wxWindows.dsw" og
kompileret alt der lå i den (både debug og release versioner)
Jeg har efterfølgende forsøgt at kompilere nedenstående hello world app, men
får fejlmeddelelsen:
"d:\Programmering\wxWindows-2.4.1\include\wx\platform.h(85): fatal error
C1083: Cannot open include file: 'wx/setup.h': No such file or directory "

xWindowsTest.h :
#include "wx/wx.h"

class xWindowsTest:: public wxApp

{

public:

virtual bool OnInit();

};

DECLARE_APP(xWindowsTest)

xWindowsTest..cpp:
#include "xWindowsTest.h"

#include "stdafx.h"

//#include "wx/msw/wx.rc"

#include "wx/wxprec.h"

#include "wx/wx.h"

IMPLEMENT_APP(xWindowsTest)

bool xWindowsTest::OnInit()

{

wxFrame *frame = new wxFrame((wxFrame*) NULL, -1, "Hello World");

frame->CreateStatusBar();

frame->SetStatusText("Hello World");

frame->Show(TRUE);

SetTopWindow(frame);

return true;

}

Fra : Socketd

Dato : 10-08-03 19:01

On Sun, 10 Aug 2003 13:37:29 +0200
"Jimmy Rasmussen" <jimmyr@get2net.dk> wrote:

> [...]
> "d:\Programmering\wxWindows-2.4.1\include\wx\platform.h(85): fatal
> error C1083: Cannot open include file: 'wx/setup.h': No such file or

Hvis du ikke får hjælp herinde, så kan du prøve: comp.soft-sys.wxwindows

mvh
socketd

Fra : Jonas Meyer

Dato : 10-08-03 23:05

Fra : Jimmy Rasmussen

Dato : 10-08-03 23:26

"Jonas Meyer" <meyer@diku.dk> wrote in message
> Har du tilføjet de rigtige stier de rigtige steder?

Ja jeg har tilføjet "include" biblioteket (som wx er et underbibliotek til)
til include bibliotekerne i VC. Jeg inkluderer selv nogle filer fra wx
biblioteket og dette giver ingen problemer. Filen setup.h bliver inkluderet
af en af de .h filer jeg har inkluderet og ikke af mig selv. Har desuden
undersøgt wx biblioteket og det viser sig at setup.h filen faktisk ikke er i
biblioteket ! Spørgsmålet er så hvorfor ?
Har jeg installeret det forkert eller hvad sker der ?

mvh
Jimmy