FreeBSD (maaske mere Cups?) problemer
Fra : Daniel Nielsen

Dato : 10-08-03 10:58

Hej.

Jeg sidder og leger med freeBSD 5.1 (dejligt system).

Jeg har koebt mig en postscript lvl3 printer, (brother 5050) og
sluttet den til via usb.

Printeren virker fint hvis den er taendt under computerens
opstart. Men hvis den slukkes, eller foerst taendes senere, kommer der
intet ud.

dmesg | grep ulpt0 siger:
ulpt0: Brother HL-5050, rev 2.00/1.00, addr 3, iclass 7/1
ulpt0: using bi-directional mode

naar jeg taender og

ulpt0: at uhub0 port 2 (addr 3) disconnected
ulpt0: detached

naar jeg slukker.

Men hvis jeg proever at udskrive noget dukker der en process op,
root 620 0.0 0.3 2616 1272 ?? S 11:57AM 0:00.00
usb:/dev/ulpt0 19
som laaser /dev/ulpt0 og ikke terminerer (efter 2 timer).

Mit system er: uname -a:
FreeBSD zits.ousia.dk 5.1-RELEASE FreeBSD 5.1-RELEASE #0: Sat Aug 2
19:40:27 CE
ST 2003 root@zits.ousia.dk:/usr/obj/usr/src/sys/GENERIC i386

Nogen der ved hvad man kan goere for at faa det til at virke?

/Daniel

--
There are no great men, only great challenges that ordinary men are forced
by circumstances to meet.

Fra : Nikolaj Hansen

Dato : 12-08-03 22:26

Det kunne lyde som om at det er noget med ACPI under opstart måske?

prøv at tage en boot -v (verbose mode) med og uden din printer online, og se
om der ikke er en forskel på output under boot.