Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Penge af plastic [2. udgave]
Fra : Peter Andersen

Dato : 09-08-03 22:43

I oktober 2002 sluttede Mexico sig til de lande der bruger penge af
plastic. Papirsedlerne bliver lidt efter lidt udskiftet med
plasticpenge.

Ifølge avisen 'El Universal' bliver der allerede anvendt plasticpenge
i Australien, Brasilien, New Zealand og Rumænien.

Idéen med at bruge pengesedler kan man takke kineserne for, men det
var australierne der udviklede de polymerer som de nye sedler er
fremstillet af, skriver avisen.

Der er flere fordele ved plasticpenge. Der er flere fordele ved
plasticsedlerne, ud over at de er mere hygiejniske. "De holder fire
gange så lang tid som papirsedler, de bliver ikke så slidte ved
almindelig brug, … de er vanskeligere at forfalske, og de kan
genbruges når de har tjent deres formål."

------------

NB! Problemer med news-server er skyld i at denne besked er sendt som
2. udgave.

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 10-08-03 16:13

"Peter Andersen" <petan_007@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> almindelig brug, . de er vanskeligere at forfalske, og de kan
> genbruges når de har tjent deres formål."

Synes de Australske er rigtig lækre! Desuden kan de heller ikke sådan lige
rives over (har testet selv! ) så man risikerer ikk at få nogen af de der
½-overrevede sedler.

Rinnie
-Der mener DK (Eller nok nærmere EU hvis Euroen bliver indført i DK) kunne
lære noget af det!-)

Fra : Carsten H

Dato : 10-08-03 18:30

"Rinnie Ilsøe" <admin@NOSPAMflatcoated-retriever.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Rinnie
> -Der mener DK (Eller nok nærmere EU hvis Euroen bliver indført i DK) kunne

Da jeg var i Thailand for 5 år siden der så jeg en plastik penge seddel for
første gang, så der er ikke noget nyt det!

Carsten

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 12-08-03 15:03

"Carsten H" <news@FJERNdigitalforum.dk> skrev i en meddelelse
at
> [...]
for
> første gang, så der er ikke noget nyt det!

Æhhh... Jeg har da heller ikke skrevet nogen steder om pengene i
Thailand...?!?!

Rinnie