Adapter til skydelinie hvordan ?
Fra : Risager

Dato : 09-08-03 21:03

Jeg sidder her og roder med at sætte adapteren på spidsen af min nye
Scierra hm edp linie, men røret til at sætte udenpå forekommer mig at være
alt for lille. Er ddet meningen det skal udevides først i kogende vand
eller, hvordan ??

Fra : Ole Nielsen

Dato : 10-08-03 08:45

Hej hvorfor ikke lave en rigtig samling i stedet for det fusk med de
strømper der kan gå op som også Lasse har fortalt dig.
OHN

Fra : CB

Dato : 10-08-03 10:13

Hej Ole.

Og hvordan laver man så sådan en rigtig samling, ?????

Fra : Ole Nielsen

Dato : 10-08-03 12:09

Hej
Hvis du kan få fat i en af de gule LOOP bøger de har givet væk i butikkerne
er der opskriften på det i den.
Hilsen OHN

Fra : Ole Nielsen

Dato : 10-08-03 12:13

Hej
Du kan finde det i LOOP gule bog som de delte ud i grejforretningerne, der
står det hvordan du skal gøre.

Fra : botage

Dato : 10-08-03 12:28

hej Ole, en metode er at komme en ikke for varm nål ind i strømpen, så
udvider den sig, når du har fået den godt ned over fluelinen skal den
have et par dråber superlim og eventuelt en tacling, så holder den.
ellers se dette link, en piskeknude er en anden løsning, den har en fin
overgang, så den ikke larmer i øjerne.
knæk og bræk
Bo
http://www.globalflyfisher.com/fishbetter/knots/table.php#nail

http://www.kandu.dk/

Fra : Risager

Dato : 10-08-03 23:44

"Ole Nielsen" <os-io@mail.tele.dk> wrote in

> Hej hvorfor ikke lave en rigtig samling i stedet for det fusk med de
> strømper der kan gå op som også Lasse har fortalt dig.
> OHN

Lasse fortalte mig også hvordan jeg kunne forstærke samlingen og jeg
skønnede efter alt "maset", med at få den på at det var godt nok til mit
akutte behov
Jeg stillede spørgsmålet her og på 123nu.dk, næsten samtidigt, sent i
aftes i håb om hurtig hjælp (og altså inden Lasse havde svaret)
Jeg havde lige fået linien og skulle ud at fiske med den i morges, så
jeg var næsten desperat
Derfor havde jeg ikke tid til at lave en "ordentlig" samling a'la den
her jeg fandt i en anden tråd: http://www.salar.dk/tipsskydehoved.html

Heldigvis var Lasse på pletten i tolvte time.

På spørgsmålet om hvorfor jeg ikke syr den direkte på linien. Kan jeg
sige at det er en flydelinie jeg har købt og jeg har brug for at fiske i
flere dybder. Da jeg i forvejen har polyleaders til Scierras MWF system
ønsker jeg at benytte disse polyleaders til denne linie også. Også fordi
jeg ikke er så god til det med belastede fluer, men hellere vil benytte
et tungere forfang.
Netop hjemvendt fra fisketur vil jeg dog seriøst overveje en rigtig
samling

Tak til Jer alle, der har været flinke til at hjælpe

mvh Steen Risager