Qmail re-transmitterer mails
Fra : Brian Ipsen

Dato : 09-08-03 20:56

Hej!

En bekendt forwarder alt mail fra en tiscali-adresse til en adresse
lokalt på mit system - som så forwarder videre til hans egen SMTP
server (dette setup, da jeg har SpamAssassin på som scanner alt mail).

Nu er der opstået et underligt problemn, hvor qmail re-transmitterer
mail'en til min bekendte's SMTP server .... han får hver mail en 5-6
gange (måske flere, det er jeg ikke helt klar over endnu)

Er der nogen, der er stødt på det problem før ?? Er det en bug, og i
så fald, er der en patch, som fikser det ?

/Brian

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 09-08-03 21:00

On Sat, 09 Aug 2003 21:56:16 +0200, Brian wrote:

> Nu er der opstået et underligt problemn, hvor qmail re-transmitterer
> mail'en til min bekendte's SMTP server .... han får hver mail en 5-6
> gange (måske flere, det er jeg ikke helt klar over endnu)

Hvad siger dine og hans logfiler?

Mvh.

--
"Its unique design sends a blinding spray of snow on Adam Sjøgren
it's passengers at the slightest bump." asjo@koldfront.dk