Sukkersyge !!
Fra : *gavtyven*

Dato : 09-08-03 17:05

Hej
Kender i nogle sider omkring Sukkersyge ??
Og sider med opskrifter på god mad uden sukker ??

Venligst skriv DIREKTE til mig da jeg ikke tjekker her ret tit !!

trads@get2net.dk

--

Henrik Olesen
Randers

Fra : Helle

Dato : 09-08-03 22:25

"*gavtyven*" <trads@pcFJERN.dk> wrote in message
> [...]
> Og sider med opskrifter på god mad uden sukker ??
>
> Venligst skriv DIREKTE til mig da jeg ikke tjekker her ret tit !!

Prøv www.diabetes.dk

Mvh Helle

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 09-08-03 22:28

[*gavtyven* | Sat, 9 Aug 2003 18:05:26 +0200]

Et godt sted er naturligvis altid: http://www.diabetes.dk/

>Venligst skriv DIREKTE til mig da jeg ikke tjekker her ret tit !!

No way; usenet er til for at alle kan hjælpe hinanden; ikke et sted for
bestilling af fri konsultation :)

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-08-03 23:36

*gavtyven* wrote:

> Og sider med opskrifter på god mad uden sukker ??

Hvis det er til dig selv, så nytter det ikke, at du fokuserer på
sukkeret, du skal se på kulhydraterne - dem er der masser af i for
eksempel ris, kartofler og brød. Når man har lært at kontrollere sin
sukkersyge, for eksempel ved hjælp af medicin, så er det faktisk slet
ikke sukkeret (kulhydraterne), der er det største problem. Det er madens
fedtindhold.

Hvis du spørger, fordi du skal lave mad til en sukkersyg, bør du i
stedet spørge personen, om du skal tage specielle hensyn. Normalt er det
ikke nødvendigt med specielle hensyn, med mindre du vil servere
chokobomber med masser af ekstra sukker til at tage den flove smag.

--
Mvh. Kim Ludvigsen